Autolessen.

TOET - TOET .

Ik ga binnenkort voor het eerst auto-lessen !
Zaterdag januari om 10 uur in de ochtend, spannend!

Ik vind het doodeng, de eerste les is een uur en daarna ga ik anderhalfuur.
Maar het is gewoon eng dat er iemand mee rijd die je naar huis moet brengen.
En ik ben bang om te falen, ook al maakt het niet uit als je iets verkeerds doet omdat ze weten dat je het nog moet leren.
Maar ik zit er echt tegenop.

Wie van jullie is al begonnen aan auto-lessen of heeft haar rijbewijs al gehaald.
Hoeveel autolessen had je nodig?
Hoe duur koste het?
En wat zijn jou ervaringen?

Bij mij kost ander half uur 35 euro.

Succes :grinning:
Ik weet er niets van, want ik heb nog geen rijlessen en ik zal ze de komende tijd ook nog niet nemen, aangezien ik mijn geld voor andere dingen gebruik :stuck_out_tongue:

Hmm, ik mag in het voorjaar beginnen!! :grinning: Heb er zo’n zin in, haha

ik heb mn rijbewijs nu al bijna een jaartje!
Ik ben wel na 2x zakken van mn praktijk van rijschool veranderd!
En dat heeft zeker geholpen want de 3e keer had ik hem gehaald :relieved:
Theorie wel in 1x behaald.
1 uur les was ¤42
In totaal heb ik bijna ¤4000 uitgegeven.
Bij die eerste rijschool had ik een pakket genomen voor ¤2000

Ik was in het begin ook erg onzeker, je moet echt duidelijk zijn als je iets niet prettig vind.
Gewoon zeggen! jij betaalt ervoor…
Ik kon bijv. bij iemand die strenger was beter autorijden.
SUCCES ERMEE !
Hoop dat je het snel haalt…
xoxo

Ik wil graag een 10daagse-cursus doen in de zomer. Lijkt me niks als je zo lang elke week een les neemt.

Niet duur, 35 euro voor anderhalf uur!
En wees niet bang, je instructeur zit naast je en hij/zij heeft ook gewoon alle pedalen dus ze helpen je in het begin gewoon. Het is leuk!

Kan je daar wat meer over vertellen? Die 10daagse cursus?

Zoo, 35 euro per anderhalfuur! Dat is echt super goedkoop joh!

Ik betaalde 42 euro per uur. Heb net een maand of 2 mijn rijbewijs…

29 lessen gehad en 2 keer examens.
Theorie in 1 keer gehaald.

Het is best wel te doen allemaal hoor, mijn instructeur zei altijd dat je gewoon altijd rustig moet blijven:D Ik was altijd aan het stressen…

De prijsverschillen hebben meestal te maken met grote rijschool of kleine rijschool én randstad of platte land (tenminste dat is mijn conclusie :stuck_out_tongue:)

Ik heb in juni mijn rijbewijs gehaald. Mijn lessen kostten ook 35 euro per anderhalf uur. Ik heb alles in 1x gehaald, maar had wel 43 lessen, omdat het inplannen van mijn rijexamen niet zo ging als het hoort XD

Nouja, wat zal ik zeggen, ik vond het altijd heel leuk om te doen, en het resultaat is al helemaal te gek! Dus geniet ervan en doe je best =D

ik heb het al gehaald:D vorige zomervakantie even erdoor heen gejatst.
ik had het in 20 uurtjes rijden, was dus niet erg duur uit. ik reed meestal 2 uren achterelkaar en had het in 3 weekjes 20 uur lessen en toen het examen

die 10dagencursus wilde je weten. goed ik weet er wel wat vanaf. Je rijdt 10 dagen lang en dan examen. Het nadeel eraan is dat je niet kunt autorijden als je het haalt. Vrienden van mij hebben het ook gedaan en na 14 dagen hadden ze de auto in de prak gereden.

Auto rijden moet je rustig aan leren, dus elke week een paar uurtjes en dan kun je na 1 a 2 maanden er wel voor. Ikzelf heb het dus enorm snel gedaan, maar ‘beschouw mij maar als een uitzondering’:blush:

Zoiets lijkt ideaal, maar stel dat het dan niet regent, dan heb je nooit geleerd om in de regen te rijden, daarom doe ik die cursus niet…

Ik heb mijn rijbewijs vorig jaar zomer gehaald. Ik had het geluk dat mijn vader mij les kon geven en daarna heb ik nog 7 lessen gevolgd bij een andere rijschool. Mijn vader was wel streng hoor haha. Vroeger was hij ook nog examinator geweest
35 euro voor anderhalf uur is nog goedkoop, normaal betaal je er al snel 40 per uur voor.

écht rijden leer je pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Dat heeft niets met de tijd waarin je het geleerd hebt te maken, want je bent beoordeeld bij het CBR, ook bij de 10 dagen cursus. Die mensen worden net zo streng beoordeeld als iemand die er een half jaar over gedaan heeft.

Ik heb nu 20 lessen van 100 minuten gehad. Ik haat m’n instructrice, maar ze is gewoon een bitch. De eerste les ging eigenlijk heel goed, want degene die jou op komt halen die rijdt gewoon naar zijn/haar huis en dan rijd de instructeur naar een rustige plek waar je uitleg krijgt over de pedalen en spiegels enzo. En dan mag je wegrijden en stukje bij beetje wordt dat meer en meer en dan kan je rijden. :stuck_out_tongue:

Mijn pakket, 25 lessen van 100 minuten + tussentijdsetoets en examen is 1991 euro (hoe toepasselijk; ik kom uit 1991. :stuck_out_tongue:) 1 les van 50 minuten is 32,50 volgens mij.

Ik heb de 10daagse cursus bij de ANWB gedaan en vond het echt ideaal. Het is niet duurder dan ‘normaal’ lessen nemen, maar je betaald het bedrag wel in 1x, dus lijkt het duurder. Ik heb 10 dagen, elke dag 4 uur les gehad en vind dat echt aan te raden. Meestal kwam ik na een uurtje pas echt weer lekker in mn ritme, en dan zou je normaal nog een half uurtje hebben om echt wat bij te leren. Ik had daar dus 3 uur voor. Ik ben ook gelijk geslaagd bij mijn eerste examen.
Als je meer info wilt hoor ik het wel :slightly_smiling_face:

hahahaha grapjas. Ik heb de 10 daagse cursus ook gedaan en ik kan prima rijden. Dus dat ligt dan aan je vrienden hoor, hoor genoeg ‘succesverhalen’ over de verkorte cursus.

Valt wel mee. Ik heb de cursus gedaan en toen was het ook mooi weer. Van de 10 dagen heeft het misschien 1 dag geregend. Als je april tot juli je cursus doet heb je wss toch ook niet leren rijden in de sneeuw… Dus beetje vaag argument. Rijden in regen is niet veel anders dan als het droog is, behalve dat je soms wat minder zicht hebt en je iets rustiger moet rijden.

Haha oftewel: Als je de tijd hebt raad ik zeker een 10daagse cursus aan!

Ik heb vooral heel veel faal-verhalen gehoord over 10daagse cursussen. Als je er aanleg voor hebt blablabla zal het vast werken, maar als je het mij vraagt werkt het voor de meerderheid niet. Heb al teveel mensen gehoord die er gewoon drie keer na zakken, of toevallig slagen maar nog steeds vreselijk slecht rijden.

Ik heb zelf geen 10daagse cursus gehad, maar heb meestal wel 2x per week gelest. Zo heb je sowieso meer ervaring op de weg, en daar gaat het uiteindelijk toch om. Mijn lessen kostten 42 euro per uur geloof ik, en ik heb rond de 35-40 lessen gehad. Zoiets was het hoor, ik weet het niet meer precies. Ben toen in 1x geslaagd en het gaat nu nog steeds allemaal goed (:
Dan is het dus 42 euro * zeg 40 lessen + 180 euro examen = 1860 euro. En dan de theorie er nog bij, ben even kwijt hoe duur dat was.

Das waar, je moet wel een beetje gevoel en inzicht voor rijden hebben. Het grote voordeel bij de ANWB vind ik, is dat je eerst lessen in de simulator krijgt. Dan kun je bij je eerste auto-les als schakelen en heb je ook al redelijk het gevoel in een auto te zitten. Maargoed, voor de één zal het wel werken, voor een ander inderdaad niet.

Ik heb gister me rijbewijs gehaald:D

(oud topic jij zou ondertussen nu ook wel je rijbewijs hebben denk)