Auto!

Oke dames, ik heb afgelopen april mijn rijbewijs gehaald en ben nu op zoek naar een leuk autootje. Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen met een auto die voldoet aan mijn ‘eisen’. Ik weet niet of ik het topic bij het goede subforum heb gezet… sorry voor als dit niet het geval is!

Eisen:

• Klein en rond autootje (dus geen vierkante bak of een grote voorkant)
  • Zuinig
  • Het liefst 4-deurs, maar 2-deurs zou ik ook doen als de rest voldoet.
  • Benzine als brandstof
  • Kilometerteller gewoon bij/boven het stuur en niet er naast.
  • Met achterbank
  • Rond de ¤3500,-

Ik heb al ongeveer een ideetje van wat ik wil, maar toch vind ik ze net iets te duur. Moet het allemaal zelf betalen en ik wil natuurlijk wel een beetje weten waar ik voor spaar, vandaar of jullie nog een leuk autootje voor mij weten!
Zelf vind ik de Suzuki Alto in de nieuwe uitvoering helemaal het einde, maar hij is echt verdomd duur.
Een Nissan Micra vind ik ook tof.
Even plaatjes van wat voor soort auto ik bedoel qua uiterlijk:
Nissan Micra:

http://media.autoweek.nl/m/m1cyij8b3w9p_480.jpg

Suzuki Alto:

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/383550_166803100112642_1963619530_n.jpg

Is het niet sowieso superduur om een auto te hebben? Want behalve de aanschafprijs krijg je toch ook dingen als wegenbelasting wat je telkens moet betalen? Om over de benzine nog maar te zwijgen.

Ik denk dat ze daar wel aan gedacht heeft, lijkt mij.
Misschien een Ford Ka?
Peugot’s zijn ook wel goed als beginners auto’s heb ik gehoord.

Nouja, met een baantje red je dat wel hoor. Ik wil een zuinig autootje, als hij 1 op 15 rijdt ben ik al blij. De benzine zal daarom ook niet elke keer heel veel worden als hij zuinig rijdt. En de wegenbelasting is vaak niet zo hoog bij kleine autootjes, omdat ze niet zo zwaar zijn + je betaalt per kwartaal en ik zou dan best per maand wat opzij kunnen leggen om bijvoorbeeld de ¤60,- aan wegenbelasting te kunnen betalen per kwartaal.

Ford Ka’s zijn super mooi. Wij hebben een Fiesta, lijkt er heel erg op maar is iets groter.

Mijn vriend heeft een opel corsa. Lijkt qua uiterlijk wel op wat je bedoelt. Alleen geen idee hoe het zit met je eisen. Geen verstand van haha.

voor ¤3500,- moet je toch een auto kunnen vinden die aan je eisen voldoet?
Ik heb zaterdag een auto gekocht, een Opel Corsa 1.4 CDX voor ongeveer 1300 euro. (vind het geen prettig idee het precieze bedrag te noemen… weet niet precies waarom :stuck_out_tongue:)
Als je dan naar de CDX kijkt is het nog een 4deurs ook, tot nu toe rijd hij erg zuinig :slightly_smiling_face:
Heb hem wel tweedehands gekocht trouwens, weet niet of jij perse nieuw wilt kopen?

Nee ik wil hem tweedehands kopen! Ik kan inderdaad wel een auto vinden die aan mijn eisen voldoet, maar ik ken lang niet alle auto’s (er zijn er immers een héleboel) en vroeg me af of jullie een auto wisten die aansluit bij mijn eisen.

In ieder geval bedankt mensen!

oke, ik snap hoe je het bedoeld :slightly_smiling_face:
Hoop dat je een leuke auto uit kan kiezen :slightly_smiling_face: