Auto verzekering

Hoi!

Ik vroeg mij af waar jullie je auto verzekering hebben afgesloten en hoeveel deze kost per maand?
Ik vind alleen maar verzekeringen (bijvoorbeeld de WA) die al 80 euro per maand is en volgens mij is dit best veel. Of is dit toch normaal?
Ik ben gewoon van plan een klein autootje te kopen, zoals de renault twingo. Seat mii etc.

De premie is zo hoog omdat je beginnend bestuurder bent en nog geen schadevrije jaren hebt. Als je de auto bijv op een van je ouders naam zet (als die het ook goed vinden en een rijbewijs hebben natuurlijk) dan kan dat al heel wat euro’s schelen per maand.

Hij komt sowieso op mijn eigen naam, want ik wil toch mijn schadevrije jaren opbouwen en ik word hoofdbestuurder. Dus dan kan je problemen krijgen als hij op iemand anders zijn naam staat.
Maar als nog vind ik op internet dat veel mensen veel minder betalen, terwijl die ook geen schadevrije jaren hebben.

Ik geloof dat je als 2e bestuurder zegmaar aangewezen kunt worden (thuis hebben we 2 auto’s allebei op mijn vaders naam, en mijn moeder bouwt wel schadevrije jaren op). Geen idee hoe het precies zit, dat zou ik dan moeten navragen.

Toch blijft hij op mijn eigen naam haha, ik heb gewoon een baan. Dus het is opzich geen probleem. Mijn ouders zouden hem ook niet op hun naam willen, want die hebben er zelf ook al allebei 1.

Up:)

Volgens mij is 80 euro per maand het normale tarief, normaal moet je verzekeringsmakelaar hiermee kunnen helpen, hij zal voor je de beste polis uitzoeken. De goedkoopste is namelijk niet altijd degene met de beste voorwaarden namelijk. Het is belangrijk dat je op vlak van verzekering niet echt naar de prijs kijkt maar de prijs-kwaliteit verhouding is belangrijk.

Edit: je kan trouwens ook korting verkrijgen door jaarlijks te betalen in plaats van maandelijks, hiervoor rekenen ze namelijk extra aan :slightly_smiling_face:

Ja dat van jaarlijks weet ik, maar dan is ook terplekke al mijn spaargeld er door heen :’)
WA is toch alleen schade die je hebt toegebracht aan andere, volgens mij is dat overal het zelfde. Maar dat zoek ik zelf nog wel uit. :slightly_smiling_face:
Maar bedankt, dan weet ik iig dat het toch de normale prijs is.

SNS 55 euro, all risk en inzittende.