Auto theorie!

Hoihoi,

Over 2 dagen heb ik mijn theorie examen voor de auto, maar ik zie er een beetje tegenop.
Hebben jullie misschien nog tips? Of dingen waar ik goed op moet letten tijdens het leren? :cold_sweat:
Je mag natuurlijk ook jou ervaring delen!

Ik zou vooral veel oefenexamens maken! Meer tips heb ik eigenlijk niet echt. Gewoon rustig blijven tijdens het examen en niet te veel druk op jezelf leggen.

Ik heb er tot nu toe iets van 24 gemaakt… maar slaag altijd pas als ik h’m nog een keer opnieuw doe… en als ik de vragen dan terug kijk denk ik oohjaa :cold_sweat:

Nja, ik was voor geen een oefenexamen geslaagd maar wel in een keer voor de echte. Is maar net hoe de vragen uitvallen.

Ja idd, tis te hopen dat ik een beetje makkelijke vragen heb :cold_sweat:

:upside_down_face:

Ik heb zo’n cursusdag gedaan en hem in 1x gehaald :slightly_smiling_face:

Vooral veel oefenvragen maken.

oefenexamens maken, en alle fouten bijlangs gaan en opschrijven wat je fout hebt gedaan. De dingen die je lastig vind opzoeken en opschrijven.

Ik was in 1x geslaagd :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: , ik had zelf eerst een beetje uit een boekje gelezen maar dat schoot niet echt op. Toen vond ik een website waar je gewoon gratis oefenexamens kunt maken! Dat heeft me enorm geholpen:

Alles wat je fout hebt bij een vraag schrijf je op en zoek je op in een theorieboek. Ik had zelf dit boek:
https://www.verjo.nl/theorie/personenauto/verkeerstheorie-personenauto.html
En vond 'm superfijn! Heeft je rijschool toevallig een theoriecursus/iets? Bij mij werd er elke week theorieles gegeven waarin je examens maakte individueel en dat dat dan collectief werd nabesproken.
Schrijf belangrijke dingen op zoals afstanden, remweg, verschil parkeren en stilstaan, etc.etc. Er zijn een paar van die dingen die je moet weten want daar kan je niet omheen met redeneren als je in dat examen zit. Zoals wanneer je moet parkeren met stadslicht aan, en zo.

Nadat ik mijn theorie had doorgenomen, heb ik elke avond oefentoetsen gemaakt tot mijn examen. De avond ervoor nog snel wat dingen die ik was vergeten doorgenomen en toen de volgende ochtend in 1x geslaagd :slightly_smiling_face:

Ik had zelfs overigens iTheorie gekregen van mijn rijschool, was wel fijn dat er 50 oefenexamens waren, maar het leren van een scherm was iets minder ideaal (voor mij althans). Ik slaagde overigens uit de 40 examens die ik had gemaakt, maar voor 15 ofzo :’) Dus maak je niet druk als die oefenexamens niet willen lukken!

Oh ja, haha ik had de ochtend voor m’n examen nog even een proefexamen gemaakt… Keihard gezakt.
Uiteindelijk geslaagd met 1 fout op kennis en 3 op gevaarherkenning en dat in 15 minuten ofzo. :’)
Wees ook overtuigd van de kennis die je wél hebt!

Ik had precies hetzelfde, gezakt op alle proefexamens en de tweede of derde keer slaagde ik pas. Gelukkig had ik mijn theorie examen in een keer met 1 fout op kennis en 5 op gevaarherkenning. Die proefexamens zeggen dus niets, je leert er alleen maar van!

Succes!

Vooral niet zenuwachtig worden, daarom ging het bij mij de eerste keer mis. Nergens voor nodig, genoeg oefenen en logisch nadenken. succes!

Dankje, voor alle tips! Ik ben mega zenuwachtig maar oefen denk ik al langer dan een maand iedere dag. Het jammere is alleen dat ik tot nu toe maar 1 keer geslaagt ben voor een oefenexamen en als ik h’m dan nog een keer opnieuw doe slaag ik wel :hammer:
Ik heb trouwens een boek van vekabest , maak oefenexamens op de site die daar bijhoort (gekregen van m’n rijschool) ook ga ik iedere week naar zo’n avond waar het helemaal wordt uitgelegt.

Heeft iemand nog ezelsbruggetjes ofzo? Of tips om m’n zenuwen onder controle te houden

Upje!
het is morgen al!

Heel veel succes!!! Je kan het!