Auto theorie leren

Heey!
Ik kon niet zo snel iets vinden qua tips om je auto theorie te leren. (Behalve het rijlestopic maar dat gaat meer over rijlessen dus ik heb niet zoveel zin om dat hele topic te doorzoeken)
't Is nogal een dik boek en ik ben bang dat ik echt de helft ga vergeten. Dus hoe hebben jullie geleerd voor je theorie examen?

En mijn theorie zit in mijn lespakket, dus moet ik dan mijn examen door de rijschool laten regelen of moet ik hem zelf aanvragen bij het cbr?

Btw. Ik heb een theorie boek, boek met 12 cbr examens, motivatieboek met antwoorden en 10 uur aan oefenexamens op internet.

Ik heb zelf het boekje 1 keer volledig doorgelezen.
En daarna alle mogelijke examens gemaakt op de cd-rom die ik er bij had gekocht.
Met ander woorden gewoon je examens oefenen, en blijven oefenen.

Als je alles gewoon netjes oefent lukt het best.

Ik weet niet wat normaal is bij jou rijschool qua aanvragen.
Bij mij kon beide, ik heb het zelf aangevraagd bij het CBR omdat ik dan nog een klein beetje invloed kon uitoefenen over welke dag en tijd.
Als je het laat aanvragen heb je dit dus niet.

Misschien een samenvatting maken, zodat je het in je eigen woorden kunt leren. Ik ga dit topic iig volgen, want ik ga ook beginnen dit jaar.

Leer uit verschillende theorieboeken! Ik heb dat gedaan, en ik kwam erachter dat er in het ene boekje niks stond over bandenspanning etc., terwijl daar wel vragen over waren op het examen.

• Verkeersborden is gewoon letterlijk in je kop stampen
  • Denk bij vragen over voorrang verlenen altijd over of het zou moeten, en niet hoe het in het echt zou gaan (daar ging ik wel eens de fout mee in)
  • Let goed op rouwstoeten, trams, militaire colonnes, of een hulpdienstauto wel of geen zwaailicht/sirene aan heeft bij voorrangsvragen.
  • Vaak staat er in het einde van je theorieboek een verhandeling over hoe je je olie moet peilen en hoevel alcohol je op mag en dat soort dingen. Leer dit, want er is een vraag over op je examen.
  • Als het gaat om gevaarherkenning: let heel goed op je achteruitkijkspiegel en je snelheid

Het is bij veel dingen gewoon erg veel in je hoofd stampen. Alle borden, wanneer je welk herkenningsteken moet dragen, aanhangwagens, al dat soort dingen moet je weten.
En vooral: oefenen tot je blauw ziet. Dan ben je bekend met de vragen, en weet je wat je moet verwachten. Het is een bepaald soort vraagstelling, dus als je daar aan gewend bent is dat heel handig.

Ja in mijn opgaven boekje staan ook alle vragen met plaatjes en dan keuze
A remmen
B gas loslaten
C niets doen
Dus net zoals het examen zelf
Alleen haal het remmen en gas loslaten vaak door elkaar.

Ik heb het boek een keer doorgenomen en wat examens gemaakt. Vooral gevaarherkenning kan je alleen leren door examens te maken.

Ik heb bij mijn rijschool een inlogcode voor deze site (http://www.traffictrainer.nl/Versie_5/login.asp?fout=2). Het wordt allemaal vrij duidelijk uitgelegd, en je wordt af en toe ook getoetst en zo.

Maar ja, ik denk dat je inderdaad gewoon wat proefexamens moet gaan maken. Succes!

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Mijn instructeur nam tijdens het rijden altijd de theorie met me door. Het leert veel sneller als je het tegelijk in de praktijk toe kunt passen.

Mijn rijinstructeur vertelde me toen ik theorie aan het leren was, dat gas loslaten betekent dat je ongeveer 10 km/u zachter gaat rijden. Remmen is dus meer dan 10 km/u.
Dus als je langs fietsers moet en je rijdt 30, gas los laten, je rijdt toch al niet heel snel. Maar rij je 50, dan moet je remmen… Want met 40 km/u kun je er nog niet langs denderen. (als fietspad grenst aan de weg natuurlijk)
Bij die vragen moet je goed kijken naar de snelheid die de auto rijdt! Dat vergat ik nog wel eens…

Hoe ik heb geleerd? Haha, niet echt een voorbeeld voor anderen. Ik heb niet geleerd. Ik heb de avond voor het examen een aantal verkeerspelletjes gedaan op internet en dat was het. Maar als ik jou was zou ik wel gewoon beginnen aan dat boek. Daarna kan je allerlei voorbeeld examen afleggen als oefening.

Voortaan toch echt iets beter de zoekfunctie gebruiken.
Hier is het Algemeen Rijles Topic voor bedoeld.
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemene-rijles-topic-166078.0.html

Slotje.