Auto simulatie spel

Ik mag binnenkort beginnen met rijlessen maar ik vind het doodeng. Nou zag ik een keer op tv dat er zo’n spel bestaat op de computer waarbij je ook echt een stuur enzo krijgt, waardoor je al heel goed leert auto rijden. Klinkt misschien dom, maar ik denk dat dit mij echt wel kan helpen.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe dit heet? Ik had al even op internet gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was iets van Driving Simulator maar dat is volgens mij niet wat ik bedoel want daar zit geen stuur of iets bij, en er stonden ook best slechte reviews onder.

Alvast bedankt!

volgens mij is dat onzin hoor. je moet toch meer doen als alleen sturen?

Wat jij zoekt is gewoon een autosimulator, die zijn bij heel veel rijscholen te vinden. Dat is 100% realistisch en geen spelletje.

Vraag me sowieso af of je zoveel geld uit wil geven aan een spelletje wat je misschien 10x doet x’)

Is dat zo duur dan?

Je kan op de wii mario cart proberen… is niet heel erg realistisch… maar je autorijles leraar sleept je er wel doorheen! Ze zijn meestal super aardig :slightly_smiling_face:

Haha, oke dankje!

Je hebt een stuur, gas/rem/koppeling en een versnellingspook nodig, en dan ook nog een spel, dus 80 euro ben je zo kwijt, als zoiets al bestaat. Dan moet je het ook nog eens zo neer gaan zetten dat het op de juiste hoogtes is etc, want anders dan kun je niet oefenen.

Niet haalbaar dus, denk ook niet zoiets bestaat want het is gewoon best wel omslachtig.

idd gewoon bij een rijschool vragen of ze een simulator hebben :wink:

Zulke spellen zijn duur en die worden niet zomaar gratis op internet aangeboden hoor. :slightly_smiling_face: Het beste is nog altijd om gewoon achter het stuur te kruipen want een spel helpt je waarschijnlijk ook niet zomaar van je angst af.

Ik was ook heel bang voor mijn 1e rijles. Na 1 minuut rijden vond ik het al niet meer eng, en juist leuk! Inmiddels heb ik mijn rijbewijs gehaald, na 27 lessen van een uur (:
Het is normaal dat je zenuwachtig bent, maar het komt vast allemaal wel goed.

Bij de meeste rijscholen hebben ze het inderdaad. Ik vond het inderdaad ook spannend m’n eerste les, maar dat is heel snel over!

(Ben bijna 14, dus niet heel veel verstand ervan.)
Is dat niet heel erg snel?!
Lijkt me geweldig als het later zo snel zou gaan. (:

Haha dat is best snel ja ;p
Het gemiddelde aantal lessen (in uren) ligt rond de 35 (:

Ik heb dat ook eens gedaan bij een anwb rijschool in Arnhem, was toen een aanbieding.
Staat er ook echt een auto en in die auto een beeldscherm.
Vond het de eerste keer wel eng, maar uiteindelijk wel leuk, alleen in het echt rijden is echt heeel anders.

http://www.anwb.nl/auto/r…ijbewijs-halen,/auto.html

Op deze site vind je info over zo’n stimulator en zie je er een plaatje van.