Auto op onze invalide plaats

Naast ons huis hebben wij een parkeerplaats voor mijn invalide moeder (met nummerbord, dus echt alleen van ons).
Nu heeft iemand anders zijn auto daar al voor de 2e keer neergezet, maar we weten niet van wie deze is.
Hebben jullie enig idee hoe je daarachter kunt komen? Want doordat ze de straat aan het verbouwen zijn moet onze auto nu in een andere straat staan en dat is voor mijn moeder eigenlijk niet meer te lopen, dus dat is natuurlijk niet zo fijn.

Bel de politie? Of gemeente?
Je ouders weten toch wel wat ze moeten doen?

Nummerbord opschrijven + foto maken als bewijs en naar de politie :stuck_out_tongue:.

Of als je het wat vriendelijker wil doen eerst een briefje onder de ruitewissers doen en vriendelijk verzoeken er niet meer te gaan staan (:.

Hmm, weer dezelfde auto? Ik zou even een briefje achterlaten.

dit en nummerbord opschrijven :slightly_smiling_face:

briefje ruitenwisswer

wachten tot er iemand komt *dus door het raam spieken *

kenteken opschrijven als het nog een x gebeurt

Mijn buurvrouw heeft ook een eigen (invalide-)parkeerplaats en ik weet dat zij elke keer dat daar iemand anders geparkeerd stond direct de politie hebben gebeld. Dit is namelijk strafbaar, het is verboden om op die plek te gaan staan. De politie kan echt wel achterhalen van wie die auto is, auto kan weggesleept worden en/of die bestuurder kan een boete krijgen. Idd een foto maken van het kenteken is ook een hele goede tip lijkt mij!

Het is strafbaar, de boete die er op staat is 160,-- (dat geldt in ieder geval voor een ‘openbare’ invalideplaats, voor een gereserveerde weet ik dat niet). Ik zou even een briefje onder de ruit doen met het vriendelijke verzoek er niet meer te parkeren omdat je anders de politie inschakelt en de hoogte van de boete niet gering is (gerust bedrag vermelden! dat schrikt af). Wel lullig zeg…

Nja m’n pa is dan weer gelijk van: IK GA OVERAL AANBELLEN!
En dat wil ik liever niet want dan is 'ie vet chagrijnig

Je kan volgens mij op de site van de RDW (ofzo) zien op wiens naam die auto staat.

Bedankt voor alle antwoorden!
Ik weet trouwens niet meer of het dezelfde auto is… maar ze waren allebei rood. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen dus laat het nu maar even bij 1 keer.

We wachten het nu nog even af, want een briefje is ook niet echt een optie met regen + deze harde wind. Heb trouwens wel het nummerbord opgeschreven, maar een foto maken… ja weet niet, staat zo stom x|

Mocht het weer gebeuren en het is wel dezelfde auto, dan bellen we de politie waarschijnlijk.

Ik zou het gewoon eerst even aardig houden, en vragen of ze weg willen gaan met een briefje en als ze dan terugkomen wel even de politie bellen met kenteken enzo.

Insteek hoesje erom heen, en onder de ruitenwisser waait het niet weg. Ik denk dat een briefje het beste idee is. Of het nu wel of niet dezelfde auto is.

O dat is eigenlijk wel een goed idee.
Ik ga wel even een briefje schrijven.

Ja zou ik ook doen.
Werkt dit niet? Dan idd een foto maken en de politie bellen, het is strafbaar :slightly_smiling_face:

Ik zou even een papiertje onder de ruitenwisser doen met een keurig verzoek dit niet meer te doen aangezien jullie nu de auto niet kwijt kunnen.

Nou ik heb een briefje onder de ruitenwisser gedaan met:

Beste …,
Zou u in het vervolg uw auto niet meer op onze invalide plaats willen zetten alstublieft?
Bij voorbaat dank.

Let’s hope dat het goed in het plastic blijft en niet uitloopt