Autistisch.

Okee, ik zat dus met een meisje van paardrijden op msn.
Zegt ze in een keer ik ben naar Walibi geweest!
Zegt ze dat ze zo’n lol had , nja lees het maar heb het even gekopieerd.

Meisje; ik had zo’n lol in walibi.
L; :slightly_smiling_face:
Meisje; wij mochten voordringen omdat we autist zijn
rij van een uur, wij via de uitgang naar binnen, al die mensen boos
L; Jemig, dat is wel beetje lullig sorry hoor
Meisje; nee het was echt geweldig
L; Nou ik vind het wel lullig hoor.

Ik had dus echt haast de neiging om te zeggen ; was je te lui ofzo?
Met paardrijden betaald ze zelf dus ook niet omdat ze autist is.
Ik dacht ik start een topic, om te weten wat jullie hiervan vinden?
Het niveau van autisme bij haar is maar heel maar dan ook héél weinig.

Groetjes!

Nou ja het is technisch gezien een handicap…

@ epistaxis je hebt wel een punt. maar autisme is niet zó erg als verlamde benen ofzo. ik vind dat ze gewoon achteraan had moeten staan.

Dit is wel een beetje overdreven, zo heb ik ook nog wel een paar redenen om ‘‘voor te dringen’’.

maar kijk ik vind het dan ook niet eerlijk als, ze bijvoorbeeld met een ander autistisch vriendinnetje daar naartoe gaat die het veel erger heeft, en dat vriendinnetje mag voordringen en zij niet omdat ze het veel minder heeft.

Ik vind autisme eigenlijk irritant. (begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen autisten zelf)
Je hebt autisme in veel verschillende varianten (of hoe ik het ook zeg). De eene persoon is zwaar autistisch en kan dus echt niet lang wachten tewijl mensen die licht autistisch zijn er misbruik van kunnen maken.
Net zoals astma, ik heb het maar ik heb er zowat geen last van terwijl mijn oma het heel erg had… Snappen jullie wat ik bedoel?

Ik denk dat zo`n heel groepje mag voordringen dan…je gaat toch niet de hele dag alleen in actracties?

Ik heb liever dat zo iemand voor gaat dan dat ik opeens allemaal ongeduldig gejank en geschreeuw ergens in de rij hoor.(ik noem maar wat)

Dan moet die persoon wel zwaar autistisch zijn… mensen met lichte autisme, daar merk je niet veel van hoor. Maar toch kunnen die mensen wel ‘voordelen’ hebben. Merk ik op school ook

XD ik zie het al helemaal voor me , van die hyena’s :’]

ik wil ook voorrang!!
ik heb hooikoorts hoor :expressionless:

Hahahaa, goede.

Autisme is ook een handicap en mogen dus via de achteringang naar binnen.
En tja, autisme = autisme, je kan moeilijk verschil gaan maken tussen de lichte en zwaardere vorm.

tsja met autisme kun je best in de rij wachten.

Misschien heeft ze het wel zwaarder dan je zou denken, gezien haar gebrek aan inlevingsvermogen (het ‘geweldig’ vinden om te mogen voordringen) :wink:

Wat hierboven staat. Meeste autisten kunnen het wachten ook psychisch moeilijk aan.
En ja, wat dan nog. Zo vervelend is het nu ook weer niet. Ik blijf liever wat aanschuiven dan zelf autist te zijn.
Waar zeur je over…

Ja, daar heb je een punt.
Maar je ziet het ook wel soms, alleen niet zo erg.
Als je pal achter haar fietst en een paar keer haar naam roept hoort ze je niet dan is ze echt in zichzelf.

Trouwens, voor autisten is een dagje uit naar een pretpark toch niet zo geweldig.
Ze kunnen niet goed tegen drukte, en drukte kom je sowieso in een pretpark tegen.

En het lijkt me sterk dat een autist in z’n eentje naar een pretpark gaat,
meestal komen die lui in groepjes met een begeleider.
Dan is het ook net zo handig om ze eventjes via de achteringang naar binnen te laten.

En nog iets: zou jij het zelf niet leuk vinden om voorrang te krijgen in een pretpark?

Nou geloof me, tussen een lichte en zware vorm zit een heel groot grijs gebied…

Nou, een vriendin van mij is licht autistisch en ze kan wel gewoon naar een pretpark zonder voorrang enzo…Vaak merk je helemaal niks aan haar.