Autisme

Ik was eigenlijk benieuwd wie er hier autisme heeft. Ik heb zelf namelijk PDD-NOS en heb het hier soms best moeilijk mee. Ik ben altijd bang wat mensen van mij vinden en hoe ze over me denken. Ook wil ik alles goed doen en als iemand kritiek geeft (het is niet dat ik er niet tegen kan of dat ik er boos om wordt.) dan trek ik me dat heel persoonlijk aan en wordt ik nog onzekerder en ben ik soms wel een dag of 3 onzeker om 1 kleine opmerking waarmee ze me eigenlijk alleen een tip proberen te geven. En ik weet dan ook dat ze het goed bedoelen, maar toch voel ik me dan zo. Ook vindt ik het lastig om naar nieuwe plekken te gaan zoals een nieuwe school of stageplaats, omdat het dan nieuwe mensen zijn en ik niet weet wat ze van me vinden.
Waar hebben jullie vooral last van met je autisme.

Heb ook Asperger. Waar ik het meeste last van heb is het overprikkeld raken. Op het moment ben ik zo overprikkeld dat ik niet meer normaal kan functioneren.

Wat jij zegt herken ik wel. Ik heb pdd-nos en van nieuwe dingen word ik echt super zenuwachtig. De eerste dag op mijn werk kon ik niet eens eten zo zenuwachtig was ik daarvoor haha. Ook kritiek trek ik me nogal aan. En ik heb het gevoel dat ‘sociaal contact’ bij mij niet helemaal normaal is. Ik weet heel vaak niet wat ik moet zeggen. Maar dat hebben heel verlegen mensen ook dat hoeft niet perse door pdd-nos te komen.
En soms wordt het gewoon allemaal teveel ofzo en dan kan ik ineens heel boos worden en/of mezelf totaal afsluiten. Maar dat is dus niet zo leuk :’)

Ik herken wel heel erg wat hier allemaal geschreven wordt, maar ik heb “niks”…

ik heb een lichte vorm van pdd-nos, over het algemeen heb ik er niet zo heel veel last van maar soms heb ik welleens van die periodes waarin het meer 'opvalt’om het zomaar te zeggen. Ook wil ik nog welleens dingen iets te serieus opvatten wat gewoon als grap wordt bedoeld, en dat ik gewoon helemaal in de stress schiet van een klein dingetje gelukkig merk ik er de laatste tijd niet zo heel veel meer van :slightly_smiling_face:

Dat herken ikheel erg, alleen ik heb geen autisme, tenminte niet bekend. een vriendin van mij heeft dat ook heeeeeél erg. dat is soms heel er vervelend, dan probeer je haar een tip te geven, en dan heb je vervolgens een week ruzie met haar, omdat je haar hebt beledigd. …

Daar heb ik ook last van, daar was laatst ook een topic over, van sociaale faalangst, dus er is overal wel weer iets voor.

Een goede vriend van me heeft Asperger. Maar hij heeft al van vroege leeftijd hulp en trainingen gehad enzo, en nu (hij is bijna 19) komt er nog elke 2 maanden zo’n vrouwtje om met m te praten over hoe alles gaat en om hem te helpen enzo. Eigenlijk had ik in het begin niet eens gemerkt dat hij Asperger had, omdat hij door de hulp die hij heeft gehad heeft leren het te accepteren en om er goed mee om te gaan.

Ze hebben bij mij heel lang gedacht dag ik PDD-NOS had, maar schijnbaar zit ik net op het randje van wel/niet. Ik weet eigenlijk niet eens precies wat het inhoud of wat de kenmerken zijn, ik was 10/11 destijds en vond al die testjes en psychologen vreselijk :")

Jaa idd kan ik mezelf helemaal in herkennen, heb nu ook veel last van stress door de examens. Ben daar een beetje door overprikkeld.

Mensen merken het ook niet aan mij, ik zelf heb er alleen last van. Maar ik kan altijd heel mooi weer spelen en doen alsof alles goed is terwijl ik me ondertussen harstikke rot voel en gek wordt van alles.

Op die manier heb ik t niet. Ik laat mensen nooit merken dat ik me het persoonlijk aan trek. En dan ben ik niet boos op de persoon die me kritiek geeft maar op mezelf./

Heb ik ook :stuck_out_tongue:

Ik heb ook PDD-NOS.

Haha jaaaa, dat van die grap heb ik heel erg. Ik vat bijna ALLES serieus en letterlijk op :’) Ofwel vat ik serieuze dingen als een grap op omdat ik denk slim te zijn en de *grap* te begrijpen :’))

Ik heb ook Autisme ( MCDD ).

• Ik kan absoluut niet tegen veranderingen.
  • Ik kan heel moeilijk contacten leggen.
  • Alles moet heel duidelijk zijn. ( Structuur )
  • Ik moet ook precies weten hoe lang iets duurt. Daarvoor heb ik een Time Timer ( of een Auti-klok ).
  • Ik begrijp niet steeds wat mensen bedoelen.
  • Ik begrijp veel uitdrukkingen niet, neem alles letterlijk.
  • Ik kan moeilijk emoties en gezichtsuitdrukkingen herkennen.
  • ik kan absoluut niet omgaan met stress : dan blokkeer ik.
  • ik kan heel bang zijn en ook heel boos worden. Ik kan dan ook niet meer stoppen.

lijkt me echt vervelend, ik ken ook wel mensen in mijn omgeving die het hebben en die hebben het er vaak echt moeilijk mee…

Waarom moeten mensen altijd bestempeld worden? Iedereen heeft wel trekjes, maar tegenwoordig moeten ze overal een naam voor hebben. Pfff