hoihoi!
ik weet niet precies of ik autisme heb, mijn papa denkt van wel
maar hoe kan je het nou precies weten? heb je zoiets al van je geboorte
doeg!
Ik weet er niet heel veel over. Mijn broertje heeft er een lichte vorm van.
Volgensmij heb je het wel vanaf je geboorte. Google anders even.
Ik heb Autisme. Ik moest heel veel testjes doen bij een psycholoog.
Die heeft me naar een psychiatrisch ziekenhuis verwezen om me daar verder te laten testen…
En toen wisten ze het zeker. Volgens mij heb je het idd al van je geboorte.
^Maar dat is al meer dan 7 jaar geleden.
Volgens mij heb je dat inderdaad al van je geboorte, alhoewel 't wel pa op latere leeftijd uit kan komen.
Ik heb 't zelf niet, maar mijn broer wel.
Hij had hele erge gedragsproblemen en was op ten duur echt onhandelbaar en geweldadig en moest dus uit huis. Hij heeft toen bij een psycholoog en daarna psychiater gezeten en daarna werd ie doorverwezen om getest te worden.
Als je er goede medicijnen voor krijgt (alhoewel je volgens mij niet altijd medicijen krijgt?) heb je er weinig last van. Alleen heeft mijn broer jarenlang de verkeerde medicijnen gekregen waardoor het allemaal erger werd.
Met autisme word je geboren, ja. Als je serieus denkt dat je het hebt, kun je daarvoor verschillende tests doen, staat vast wel op internet waar je dat kan doen, mijn broer is daarvoor naar het ziekenhuis geweest.
Maar als ik jou was zou ik me eerst even afvragen of je vader het niet voor de grap zegt of zo.
Bij mijn broer dachten ze ook eerst dat hij autisme had. Maar dat is niet zo.
De naam ‘autisme’ wordt snel gezegd, maar enkel professionele tests kunnen uitwijzen of je het hebt of niet. Als je echt twijfelt/er last van hebt, laat je dan testen.
dat zou wel een gemene grap zijn…
In onze klas zeggen de jongens hele tijd dat kinders autistisch zijn om elkaar te plagen/pesten. Gemeen, ja, maar wij hebben geen écht autistisch kind in onze klas. De leraren worden altijd een beetje panisch als ze horen dat er jongens voor autistisch worden uitgescholden, maar panische leraren, dat is geen verrassing voor onze school.
Toen ik klein was ben ik onderzocht en toen bleek dat ik een kleine vorm van autisme heb, Maar eigenlijk om het nu echt zeker te weten had ik meer onderzoek moeten laten doen, alleen mijn moeder wilde mij dat besparen omdat ik al zoveel gemist had van school enzo. Nu ben ik 20 en wil ik liever wel weten hoe ik met mijn autisme om moet gaan, Vooral omdat mensen het niet begrijpen. Ik vind het lastig omdat ik vaak te horen krijg dat ik heel veel kenmerken vertoon van autisme. Dus mijn lieve mama, heeft omdat ik het niet durfde:P Een afspraak gemaakt bij de dokter. Ik hoop dat hij weet hoe er meer onderzoek kan komen. Want het is lastig. Heel lastig.
als je vader daar grapjes over maakt is hij wel heel gemeen.
en die kinderen in de klas van xMARSHMALLOWW zijn ook echt dom bezig.
sorry dat ik het zeg, maar ik vind autisme geen onderwerp om grapjes over te maken.
Mijn vriend heeft ook een vorm van autisme (asperger).
En hij heeft dit al van zijn geboorte maar weet dit nog maar een aantal jaren.
Hij heeft ook een test moeten doen om het te weten te komen.
+1
volgens mij heb je idd vanaf je geboorte, maar uit je het niet altijd zo of is het niet altijd even aanwezig. om het maar even zo te zeggen. je kunt naar de huisarts gaan en die kan je doorverwijzen om testjes te doen.
je hebt ook mini testjes op internet, maar die zeggen natuurlijk lang niet zoveel als een pyschologische test. vraag eens aan je vader waarom hij denkt dat jij dit bent, wat weet hij ervan en wat vind ie dan dat jij doet/bent wat in dat beeld past. je kunt wel googlen en kijken of je jezelf in dat beeld vind passen.