Auditie Muziektheater

Dag allemaal :slightly_smiling_face:

Over minder dan een maand ga ik auditie doen bij Codarts voor de richting muziektheater (zang, dans en spel). En daar heb ik ontzettend veel zin in. Nu weet ik dat dans mijn valkuil is. Echt heel erg.

Heeft iemand enig idee hoe ik mij daarop kan voorbereiden? Moet ik individuele danslessen gaan volgen?
Zoja: welk genre? Zijn hier spoedcursussen voor? Aaah! (Paniek!)

Heeft iemand misschien ook eens in mijn schoenen gestaan of heeft iemand een oplossing?

Liefs :slightly_smiling_face:

Hee Anne!
Wat leuk,ik heb me van de week ook aangemeld voor codarts! Weet je al welke 4 stukken je gaat zingen?

Ik denk dat je niet zo zwaar hoeft te tillen aan het dansgedeelte! Het zegt al heel wat dat dit bij codarts pas in de tweede ronde aan bod komt!
Zelf ben ik voor fontys door naar de tweede ronde, terwijl ik absoluut geen danser ben. Het gaat erom dat ze zien dat je een beetje kan bewegen en dat je ‘leerbaar’ bent!

Leuk!! Ik heb zelf ooit voor de Frank Sanders Academie auditie gedaan.
Het is niet heel erg dat je niet kan dansen. Zorg wel dat je wat basis pasjes kent. Dit kan makkelijk door filmpjes op YouTube te bekijken, of neem eens een proefles bij een dansschool.
Bedenk wel dat ze kijken naar ervaring en of jij kan groeien in wat je doet. Pik jij snel de dingen op die ze vragen en kan je deze direct toepassen. Hoe flexibel en leerbaar ben jij daar in.