Auditie, hulp nodig !

Heeee,
ik ga 20 maart auditie doen voor een vooropleiding van het DAPA.
& ik moet dan dus ook zingen maar ik weet echt niet wat voor liedje ik dan zou moeten zingen.
En weten jullie nog leuke liedjes om dan te zingen uit musicals ?
Of gewoon wat lekker is om te zingen, en tips voor opwarmliedjes enz zijn ook welkom !
alvast bedankt =)
xx

Up ^^

ik hou niet van musicals
maar doe anders iets uit Hair

Okee, ik ga even op youtube zoeken =) !
Dankjee !

I need help ;$

Tja, waar ben je goed in? Als je goed bent in ballads dan kan je bijvoorbeeld Use Somebody zingen en dan de versie van Laura Jansen?

Liedjes uit de musical van Mamma Mia zijn erg leuk!
Honey Honey is goed te zingen en Pak Je Kans Bij Mij is heel leuk!
Engelse versies kunnen natuurlijk ook :slightly_smiling_face:

Je weet waarschijnlijk zelf het beste wat voor stem je hebt, en wat voor nummers je aankunt. Ik denk niet dat we je echt kunnen helpen?

misschien kun je kelly clarkson doen of michael bubleeeeee
haha
x’kristeljeweet

Dutch Academy of Performing Arts?
superchill!

maar als je daar auditie voor gaat doen, zul je wel weten wat voor stem je ongeveer hebt.
kies een liedje uit die bij jou past, zodat het liedje zo mooi mogelijk uitkomt.
Iets in de stijl van Caro Emerald (A night like this?) is ook wel heel leuk om te doen en je kunt er ook lekker op meezwingen, maar ik vind bijv. Mercy on me van Christina Aguilera ook heel mooi.

& als musicallied zou ik gaan voor I dreamed a dream van Les Miserables (Ja, hét Susan Boyle lied) http://www.youtube.com/watch?v=Yt-IBJpEMzA hier kan je je stem heel mooi in uit laten komen omdat het opzich best wel een moeilijk lied is, maar als je hem onder de knie hebt kan hij zó ontzettend mooi zijn!

succes dus en kies niet iets wat je zelf niet mooi vind.

moet je ook dansen?

Jaa het is de Dutch Academy of Performing Arts !
& ik moet ook dansen jaa dat vind ik het leukste !
Maar ik moet ook spel doen, een monoloog van anderhalve minuut .
x

-

ik zou voor iets meer als The Nightmare Before Christmas- achtige muziek gaan.

Sweeney Todd is idd leuuuuk, maar niet echt iets wat je voor een auditie zou kunnen doen.
Voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten, ik hou niet zo van musicals.

Heb je niet zelf een liedje waar je echt iets mee hebt? Die je aan iemand doet denken ofzo… Ik zou iig niet zo’n standaard pop-nummer nemen. Dan eindig je op de lijst van één van de zóveel.

Jaa indd, wat hierboven word gezegt dat is een goeie het moet wel een beetje orgineel zijn ja !
Ik dacht eigenlijk aan kelly Clarkson ofzo die heeft meestal wel mooie nummers, of laura jansen - use somebody, tsjaa of toch een musical nummer haha.

gewoon een liedje pakken die je zelf leuk vind om te zingen en je prettig bij voeld! dat is altijd beter!

Zing iets uit the Phantom of the Opera. Als je dat kan dan ben je zeker door.

upupup, iemand nog leuke ideetjes,
ik moet 2 liedjes en ik doe use somebody van laura jansen.
En ik wil nog iets waar ik iets hoger moet zingen zodat ze weten wat ik met me stem kan zegmaar, iemand nog ideaaas :stuck_out_tongue_winking_eye: ?