Au Pairs

Ik kon geen topic vinden voor au pairs dus dacht laat ik er zelf maar een openen.
Om gezellig te kletsen over jullie belevenissen maar ook tips om families te vinden etc.

Laat ik maar beginnen met vertellen waar ik woon en werk.
Vanaf juli 2013 tot juni 2014 woon ik in Rome bij een gezin met 3 kinderen.

Mijn moeder heeft het gedaan, en een vriendin van mij heeft een au pair. Volgens mij is het echt prima ervaring! Mijn moeder had een eigen kelder kamer/huisje in Parijs. Alles werd voor haar betaald zolang ze de kinderen verzorgde enzo, dus best wel chill als je in Parijs centrum zit! De au pair van mijn vriendin heeft het nog beter, zij hebben nogal een groot huis en zij heeft een hele verdieping gekregen, slaapkamer, keuken, badkamer, woonkamer, en zij krijgt echt veel betaalt maar ze is al wat langer dan 1 jaar dus officieel eigelijk illegaal… Mja ik ga het zeker doen in een stad waar ik wel wil zijn en ik vind het altijd wel leuk om op te passen enzo dus hou wel van kinderen! Volgens mij leuke baan als je niet echt weet of je wilt studeren of iets, hiermee besteed je je tijd goed! xx

Klinkt tof! Ik wist wel wat ik wilde studeren maar wilde graag Rome echt leren kennen omdat ik Rome te gek vind. Daarom ben ik maar voor mijn studie weggegaan ipv erna. Maar het is echt een top ervaring.

Waar vind je zulke banen?

Ik ben vorig jaar 5 maanden Au Pair geweest in Engeland!
Ik ben nu weer aan het studeren :wink:

je hebt gewoon van die sites, of uitzendingbureau’s ofzo
google maar eens

Klinkt echt supervet! Echt heel leuk dat je dat doet!

Ik wil na mijn eindexamen wel zoiets doen ( zit nu pas in 4vwo dus duurt nog wel even). Ik had ook een oppasadresje maar die is nu naar Colombia verhuisd. Ze zeggen altijd dat ik daar welkom ben en of ik au pair wil worden dus als dat zou kunnen zou het echt super super leuk zijn!

Praat je Italiaans met de kinderen? En hoeveel verdien je ongeveer? En wat moet je met die kinderen doen? Sorry veel vragen maar ik ben wel heel benieuwd!

Ik up hem even want wil hetzelfde weten als hierboven!

Ik ben ook heel benieuwd wat je allemaal moet doen, en hoe je bij zo’n gezin terecht komt?
Het lijkt mij super om te doen na m’n examen

Mag in dit topic, om het een beetje een verzameltopic voor buitenlandervaringen te houden :slightly_smiling_face: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html