Heee,
Ik denk er al een tijdje overna om als ik klaar ben met mn havo diploma een jaar naar australië
of nieuw-zeeland te gaan. Het lijkt me eigenlijk best wel een gedoe om alles te regelen enzo.
Misschien is het leuk om hier ervaringen te delen en tips te geven, welke landen bijvoorbeeld heel leuk/interessant zijn of wat je echt moet weten.
Het lijkt me sterk dat hier heel veel meiden au-pair zijn geweest, maar je weet maar nooit!
x
Dat wilde ik ook gaan doen, maar uiteindelijk niet gedaan.
Een meisje die ik ken gaat dit jaar naar Australië om daar als au-pair te werken.
Ik weet wel dat de reis ernaartoe ongeveer 1.000 euro is, dus je moet er
wel geld voor over hebben (en ook je ouders en vrienden lang kunnen missen,
want je gaat niet zo snel heen en weer naar Nederland).
ik zit er ook over na te denken, maar dan alleen een zomer in Londen ofzo.
ALS ik ga, dan ga ik waarschijnlijk met deze site:
hopelijk heb je er wat aan
Ik ben zelf au pair geweest, alleen dan wat dichterbij Ik zat vlakbij Parijs, in Frankrijk dus. Ik heb het toen zonder organisatie geregeld, als dat je wat lijkt kan je eens op aupair-world.nl kijken. Maar als je echt zo ver weg wil kan ik me voorstellen dat je liever een organisatie hebt om op terug te kunnen vallen, dan is (zoals hierboven al genoemd) Travel Active een goede! (:
Ikhoef niet perse verweg, engeland of schotland lijkt me ook wel leuk.
maar het probleem is dus, ik ben als ik klaar ben met havo 17,5 jaar.
In januarie wordt ik dan pas 18 dus ik weet niet hoe ik dat ga regelen.
Maar zaten jullie bij jullie gastgezin in huis of zat je in parijs in een appartementje?
Dat had ik eens gelezen dat dat zo in parijs was…
Volgens mij zit je gewoon in een gezin hoor… Maar daar weet ik voor derest niks over, dus aan mij heb je niet zoveel.
Ik zou eerst highschool gaan doen, maar toen ik zag dat je per jaar dan minimaal 10.000 euro kwijt bent, ben ik gaan kijken voor deze oplossing. Het is pas over 2 jaar, maar ook ik wil graag Au pair worden. Het liefst in Australie, lijkt me helemaal geweldig! Ik denk dat ik wel met een organisatie ga, dat vind ik het fijnste. Heb vandaag 2 brochures besteld en ben benieuwd wat er komen gaat…
Ik wil ook graag au-pair worden als ik mijn vwo-diploma heb (dus dan ben ik wel al 18). Een zus van goede een vriendin van mij die gaat als het goed is over een paar maandjes naar Amerika. Ze is net op de site gezet en moet alleen nog wachten op een gezin
Ik wil na volgend jaar, na 6gym, ook graag au pair’en. Ik ben er nog niet helemaal uit waar - waarschijnlijk Engeland, al klinkt Noorwegen ook héél aantrekkelijk - maar ik weet wel dat ik het graag wil doen 8D
Klein detail is dat ik eigenlijk wel m’n rijbewijs moet halen voor ik ga:
Ik ben best flexibel, maar niet ZO flexibel. Ik wil vooral iets te zeggen hebben over de kinderen, namelijk.
Al is Amerika natuurlijk ook heel aantrekkelijk, vooral omdat je niet vaak de kans hebt … Mh. Ik weet het nog niet helemaal :’)
Ik zat gewoon bij een gastgezin! Ik kende ook wel een au pair die haar eigen appartementje had, maar dat was echt een uitzondering.
Of ik regel het gewoon zelf, dan is een rijbewijs geen MUST als ik zeg dat ik zes jaar OV-ervaring heb :'D
Nah, jk. Maar dan is het minder dramatisch.
http://www.aupair-world.nl/index.php/aupair_detail/?a=1535211
Ooooooh ziet er goed uit! Damn, ik zou me haast nu al inschrijven, jammer dat ik school heb x)
Ik weet niet hoe het in Engeland is, maar ik heb in Frankrijk echt weinig gezinnen zien staan die per se wilden dat je een rijbewijs had… Ik heb het wel, maar heb het daarvoor niet gebruikt
Maar ik weet natuurlijk niet wat voor iets je zoekt, als je ergens op het platteland zit zal het belangrijker zijn dan in Parijs/Londen/whatever XD
Leuk dat eigenlijk zo veel meiden het ook willen zo te lezen! Ik wil eigenlijk ook graag naar Amerika, maar mijn moeder heeft liever dat ik wat dichterbij blijf (Engeland oid) zodat ze me kan opzoeken of dat ik terug kan reizen in de vakanties zonder dat het klauwen vol geld kost.
Ja, ik zie dat als je het zelf regelt er weinig mensen het aangeven als must. Ik was van plan 'm sowieso te halen, maar nu zit er minder druk achter en is het ook niet erg als ik hem niet haal, én kan ik gewoon solliciteren bij gezinnen die ik leuk vind ipv dat ik word ingedeeld
Oh, ik heb er nu al zin in :DD
Mijn ticket naar Aussie was 580 euro, dus 1000 is wel een beetje teveel van het goede haha. Gelukkig maar
Als je met travelactive gaat moet je ook nog de programma kosten enzo betalen, die zijn bijv. voor amerika 395,- en visum kosten en alles… Ik weet niet of je reis daar ook al in zit… Moet je even kijken op de site www.travelactive.nl/aupair Ik denk dat je max. duizend euro dan kwijt ben… Veeeeeel goedkoper vergeleken een highschhool year van tienduizend euro.
Maar wat is het verschil tussen; met organisatie gaan, of zonder… Wat zijn de voor en nadelen daarvan?
Mijn moeder was vroeger au pair in italie, italie of amerika lijkt me echt leuk.
Als je met een organisatie gaat zijn die gezinnen allemaal ‘gescreend’, en als je het zelf regelt moet je maar weer afwachten waar je terecht komt (al kan je natuurlijk ook wel een redelijk beeld krijgen via mail, Skype enzo). En zij regelen alles voor je, het scheelt gewoon een hoop werk. Nadeel ervan is dat je er voor moet betalen, dat je vaak veel oppaservaring moet hebben, 18 moet zijn, ik geloof vaak ook een rijbewijs moet hebben, en niet zelf je gezin uit kan kiezen!
Oke! Dankjewel!
Ik zit te twijfelen tussen Amerika en Australie