Au pair zomervakantie

Hee, ik zat te denken om als au pair te gaan werken in de zomervakantie. Zo’n 2 maanden en liefst in een engelstalig land.
Nou vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft of een vriendin ofzo? Want geen idee wat ik er van moet verwachten.
En punt is dat ik dan 17 ben en geen rijbewijs, wat meestal wel een vereiste is.
Nouja iig als je tips of ervaringen hebt enzo please share =)

Ik denk dat je het zonder rijbewijs en een periode vna 2 maanden heel moeilijk krijgt om een gezin te vinden ;p

2 tot 3 maanden is de standaardperiode voor zomervakantie dus dat is t punt niet, eerder t rijbewijs ja…

Mijn beste vriendin zit nu in Australie als Au-pair. En volgens haar is het echt een geweldige ervaring. Ze vind het er zelfs zo leuk dat ze besloten heeft om 3 maanden langer te blijven. Ze heeft dan natuurlijk wel geluk gehad dat ze in een heel leuk gezin terecht gekomen is. Maar ik zou zeggen, als je de kans krijgt, dan moet je het zeker doen!

Ik ben au pair in Engeland. Ik heb me aangemeld op een website, volgens mij www.aupair-world.com . Daar kan je een profiel aanmaken en iets over jezelf vertellen. Ook kan je al je eisen erop zetten en kun je de snelzoeker gebruiken om families te vinden die bij jouw criteria passen.

Ik vond deze site zelf handiger dan zo’n organisatie omdat je zo gewoon zelf opzoek kunt en het is veel goedkoper… het is namelijk gratisxD Mijn gastgezin heeft mijn heen en terug vlucht betaald en nog een keertje een vakantie naar Nederland (rond de kerst). Een paar weken terug ben ik ook voor 2 weekjes terug geweet.

Ik ga hier naar school (rechten, als je onder de 19 bent kan je gratis een a-level doen, dat is zoiets als 5/6 vwo), uit en ik bezoek ook veel Engelse plaatsjes, in juni ga ik ook naar Londen (ik woon in Cheltenham).

Ik heb zelf ook geen rijbewijs en in een stad is dat echt geen probleem hoor. Geen enkele van de au pairs die ik ken heeft ooit moeten rijden. Je moet wel goed oppassen dat als je er voor kiest om Au Pair plus te worden (dan werk je HEEL VEEL, 30 uur per week ofzo) dat ze je dan ook echt meer betalen. Ik werk maar 8 uur in de week, mijn taak is vooral om NL met de kinderen te praten en ik krijg 50 pond per week, plus mijn tel rekening wordt betaald en natuurlijk ook al mijn eten etc.

Ik heb ook een blog waar je wel even op kunt kijken, maar er staat wel hee veel onzin op hahaxD

Jou blog is echt leuk! Je hebt een grappige schrijfstijl. =D
Het lijkt mij ook wel wat; een jaartje in het buitenland. Maar ik heb toch ook wel veel slechte verhalen gehoord over au-pair zijn enzo, dus ik zou me wel even goed laten informeren als ik jou was.

Meestal zoeken gezinnen toch 'n au pair van rond de 20?

^ Dat dacht ik ook al.

Je kan het altijd proberen.

Ik ben au pair geweest in Frankrijk. Ik heb me gewoon aangemeld op aupair-world.nl, daar kan je zelf een profiel aanmaken en op gezinnen reageren, of je kan gewoon wachten totdat een gezin op jou reageert. Op die manier komt er geen organisatie bij kijken en is het dus gratis, en je kan je gewoon inschrijven als 17-jarige. Wat natuurlijk niet weg neemt dat er inderdaad gezinnen zijn die een oudere au pair zoeken, en/of iemand met een rijbewijs, maar je moet echt wel een gezin kunnen vinden (:

Haha dankje wel. Er staat alleen niet zo veel belangrijks in maar het is ook vooral bedoelt voor mijn vriendinnen/familie zodat die over mijn fantastische zeer interessante leven kunnen lezenxD

Het kan zeker gebeuren dat je in een rotfamilie terecht komt maar je kan dan ook van familie veranderen. Of des noods naar huis gaan, ik zou het iig gewoon proberen als je het heel graag wilt. Je moet dan wel heel goed van te voren vragen wat het gastgezin van je verwacht, mijn familie heeft bijvoorbeeld een strijkster en een schoonmaakster dus dat soort dingen hoef ik allemaal niet te doen.

Oke ik ga nu heel dom klinken maar wat is een Au pair? :flushed:

Haha :stuck_out_tongue: Dat is iemand die bij een familie met kinderen in huis komt wonen, en er dan ook vooral voor de kinderen is, dus eigenlijk een fulltime oppas bij die mensen in huis. Het verschilt wel heel erg per gezin wat je moet doen, bij sommige gezinnen moet je ook nog huishoudelijke klusjes doen zoals stofzuigen en de was doen.

En daar krijg je dan (afhankelijk van het gezin) voor terug dat je bij hen mag wonen (bijna altijd in het buitenland), je krijgt zakgeld (heel erg afhankelijk per gezin), en vaak betalen zij een taalcursus en/of OV.

Oh dat lijkt me wel heel erg leuk haha. xD
Helaas kan ik nog geen week zonder mijn vriend :stuck_out_tongue: