Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Het lijkt me heel leuk om dit te doen. Ik ben nu bezig met de laatste maanden van de opleiding kinderopvang:)
Dus heeft iemand ervaring en misschien tips hoe je het best kan handelen etc?
Nee geen ervaring maar zou het wel eens willen doen. Op internet kun je gewoon sites vinden die je begeleiden dus daar zal wel wat meer informatie op staan
Oke leuk en waar zat jij en voor hoelang??
Van sommige mensen hoor ik ook dat je behandeld word als ‘slaafje’ en dat het leuker lijkt dan dat het is… heb jij dit ook gemerkt?
Ik zit nu op een site te kijken voor naar amerika maar dit is voor een jaar, er zullen ook wel kortere periodes zijn neem ik aan?
Ik ga het zelf niet doen, maar mn nichtje gaat het volgend jaar doen. Via een organisatie ( weet de naam niet meer) voor een jaar in Parijs. Volgens mij is een van de vereisten dat je 18 jaar of ouder moet zijn. Echt super leuk dat je het gaat doen! Wil het zelf ook, maar ben volgend jaar helaas nog geen 18.
Ik ben naar Parijs geweest, voor 3 maanden. Ik werd echt niet behandeld als slaafje in ieder geval, het verschilt natuurlijk per gezin maar officieel mag je bijvoorbeeld geen zwaar huishoudelijk werk doen… Je bent daar voor de kinderen, dus dat je een keer een wasje moet draaien voor de kinderen of jezelf is prima, maar zo’n slaaf is duidelijk niet de bedoeling.
En ja, je kunt dus ook korter haha ;] Ik weet niet of je het met een organisatie wil doen? Die hebben wel veel van dat soort regeltjes, ook bijvoorbeeld dat je een bepaald aantal uren ervaring moet hebben met kinderen. Als je zonder organisatie gaat kan je wat meer je eigen eisen stellen, dan zoek je gewoon een gezin wat je aanspreekt zonder dat je per se 18 moet zijn, niet mag roken, een rijbewijs moet hebben etc…
ik zit nu als au pair in Amerika!
zou eigenlijk voor een jaar blijven maar wilde naar huis dus heb mijn vliegticket geboekt en blijf nu uiteindelijk maar voor een half jaar. als je persee naar amerika wilt kan dat pas vanaf 1 jaar. of je moet eerder naar huis gaan zoals ik doe maar dan kan je dat van te voren niet zeggen en je moet je eigen vliegticket betalen enz…
en roken doen er hier genoeg hoor alleen weten de hostfamily’s dat meestal niet en doen ze het stiekem en bij de organisatie waar ik mee ben travelactive moet je inderdaad 18 zijn
Ik zou het aan de ene kant wel willen, maar alleen omdat ik dan in een stabiele situatie in een andere omgeving zou zijn. Maar he, ik hou eigenlijk helemaal niet van babysitten.
Denk dat je het beste via aupair-world.nl kunt regelen, zelf contact leggen.
Ze moest zelf haar ticket betalen voor naar daar te gaan. Ze moest het geld storten en de mensen zelf gingen voor haar ticket zorgen. Ze heeft dat dan gedaan en toen lieten de mensen niets meer van zich horen.
Ja ik bedoel het niet lullig hoor, maar dat is ook niet zo heel slim vind ik… Je kent die mensen helemaal niet en je kunt toch prima zelf een ticket regelen?