Au pair worden?

Hallo allemaal!

Na een vervelende en lange periode in mijn leven is het nu tijd voor leuke dingen. Ik ben daarom geïnteresseerd in het au pair leven. Ik ben 18 jaar, heb mijn mavo diploma, ben al 2 keer met een studie gestopt en heb geen flauw idee wat ik later wil worden. Aangezien mijn Engels niet super is, leek het mij leuk om als au pair te werken op de Nederlandse Antillen. Curaçao of Suriname ofso.
Heeft een van jullie hier ervaring mee? of überhaupt ervaring met au pair. Ik twijfel namelijk wel heel erg, omdat het mij super leuk lijkt, maar ik ook bang ben voor heimwee enzovoort…
En weet iemand misschien een goede organisatie die niet alleen samenwerkt met Australie of Amerika?

liefs

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien heb je hier iets aan:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/werken-als-aupair-297595.1800.html

Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar als je bang bent voor heimwee kan je misschien het beste eerst wat dicht bij huis proberen? In Nederland misschien, Duitsland of België bijvoorbeeld. Dan zit je niet gelijk zo ver van huis en als het je niet bevalt kan je in principe zo terug

@ dexter
Heb ik inderdaad ook aan lopen denken. Maar misschien moet ik juist verweg, om mijn angst te overwinnen!

Ja dat is wel een optie, maar het is wel heel ver weg gelijk. Je komt in een nieuwe omgeving, je bent alleen, je komt in een totaal onbekende omgeving met mensen die je ook niet kent en je gaat werk doen waar je ook niet echt thuis in bent. Ik vind dat persoonlijk echt een grote stap om dan gelijk naar weet ik veel waar-verweggistan te gaan. Maar het is je eigen keuze natuurlijk, maar het lijkt mij fijner om het eerst wat dichter bij huis te zoeken en te kijken of het uberhaupt wel wat voor je is.

Je kiest wel een lastig gebied uit :wink: Suriname zou ik maar later varen, daar ga je echt geen gezin vinden tenzij je contacten hebt. De Nederlandse Antillen kun je nog wel wat vinden op aupair-world.nl
Je mag me altijd een note sturen. Ik heb ervaring met dat gebied qua reizen en au pair zijnde.