Au pair of highschool year

Hee,

Ik zit nu in 6vwo en zit te twijfelen over wat ik volgend jaar ga doen. Mij lijkt het echt awsome om een jaar in de Verenigde Staten door te brengen op een highschool of als au pair.
Het nadeel van highschool is alleen dat het zo duur is, als je visum etc er allemaal bij hebt zitten kom je ong op ¤7000 uit en dan heb je nog je maandelijkse kosten daar. Eigenlijk is dat dus niet iets wat ik me kan veroorloven. Tenzij iemand een goedkopere oplossing weet xD
Mijn tweede optie was dus als au pair werken bij een gezin daar. Je verdient dan ongeveer $197 per week en hebt kost en inwoning. Hiervoor werk je 45 uur per week en heb je in veel gevallen een rijbewijs nodig. En aangezien ik pas op 29 augustus 18 wordt, heb ik dat dan waarschijnlijk nog niet.
Ik had al zitten zoeken naar organisaties (een hoop bieden beide dingen aan) en kwam uit op travelactive, AFS, EF, into-highschool, interlanguage, taalreizen en STS.
Is er iemand die ervaring heeft met deze organisaties of die als Au pair heeft gewerkt of een jaar high school gevolgd heeft?

thank you

xx

Ik hoorde dat je na je 6vwo, als je 18 bent, geen highschool jaar meer mag doen?
Maarja - weet het niet zeker - beschouw dit maar als up :wink:

Je mag maximaal 18.5 jaar zijn bij vertrek en ik zal nog net 17 zijn, aangezien je meestal aan het begin/halverwege augustus moet vertrekken.

nee geen ervaring, mijn vriendin is toen ze 8 was naar VS verhuist. en ik ga over 2 jaar daar dus heen voor een jaar. in San fransico dus.

In Amerika mag je (in de meeste staten) al je rijbewijs halen als je 16 bent. Rijlessen mag je gewoon van iemand met een rijbewijs krijgen, daarvoor hoef je geen rijleraar/lerares te hebben. Je zou bijv. dus bijv. een maand/2weken/oid eerder daarnaartoe kunnen gaan en dan iets afspreken met de mensen waar je au-pair wordt of je daar eerst je rijbewijs kan halen.
Dit zou een mogelijkheid zijn :stuck_out_tongue: Zeker als je in een gezin komt waar de kinderen (nog) niet naar school gaan, kan je wat langer doen over je rijbewijs halen.

In sommige staten is het zelfs 15 jaar (missesipi) Maar dat iedereen met een rijbewijs het je kan leren wist ik niet…
Bedankt voor de info =]

Upje!