Au Pair (Madrid)

Hoi allemaal,

Sinds 2,5 week zit ik als au pair in Madrid. Ik vind het hier heel erg leuk en heb super lieve kindjes.
Ik had een paar Nederlandse meisjes ontmoet waar het goed mee klikte, één daarvan was ook au pair maar die gaat dinsdag al weer weg omdat ze uitgebuit wordt. De andere twee meisjes, daar klikt het wat minder mee en zij gaan eind juni al weer weg.
Ik heb best veel vrije tijd en zou het daarom wel leuk vinden om dan ook wat te kunnen doen, maar niet altijd alleen!
Nou hoorde ik dat er dus super veel au pairs in Madrid zitten, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe ik die moet vinden. Kennen jullie heeeeel toevallig iemand die ook au pair is in Madrid? En zo niet, hebben jullie dan tips of iets?
Ik zou het niet leuk vinden om hier zo eenzaampjes te zitten. Natuurlijk moet je er wat voor doen anders komt er nooit wat van, maar hoop alleen dat jullie tips hebben :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt!

Oooh wat leuk is dat! Ik wil na de middelbare ook ergens heen als au pair maar het mag waarschijnlijk toch niet :frowning_face:
Maar goed, ik kan je niet verder helpen, sorry. Veel success nog :wink:

Hoe ben je daarbij gekomen als ik vragen mag? Met welke organisatie oid?
Ik zou de stad gaan verkennen en alle mooie plekjes te weten komen. Misschien toch via die andere meisjes nieuwe contacten leggen!

Sorry, ik ken niemand.
Ik wil na de middelbare een jaar voor mijn studie naar de Verenigde Staten. Misschien twee jaar, ligt er echt helemaal aan.

Je hoeft toch niet perse alleen Nederlandse vrienden te maken? Mijn zus is ook weleens een tijd in het buitenland en die maakt alleen maar buitenlandse vrienden, zo leert ze de taal ook.

@headlights
Ik had me ingeschreven op aupair-world.net en een tekstje in het spaans over mezelf geschreven. Ik kan al aardig goed spaans dus vandaar.
Ik had het geluk dat er een heel normaal gezin op mij reageerde waarvan de vader Nederlands is dus ik kon alles in het Nederlands met hun afspreken. Ook hadden ze eerder een au pair gehad waar ik ook even contact mee heb gehad. Dus ik kon wel goed nagaan of ze betrouwbaar waren.

De leuke plekjes opzoeken ga ik inderdaad doen, over 1,5 week komt mijn moeder een weekje langs dus dan ga ik dat met haar doen :slightly_smiling_face:
Het gaat me nu trouwens meer om het ontmoeten van mensen. En de andere meisjes hebben ook alleen elkaar :frowning_face:

Ik had ook buitenlandse vrienden gemaakt vorige week, met hun ben ik toen naar het wijkfeest geweest. Het probleem was alleen dat twee jongens daarvan mij een beetje leuk vonden en ruzie kregen met elkaar en gingen vechten (echt heel overdreven vind ik). Ik ben toen weggegaan want dat is niet waar ik voor kom hierzo. Ze willen nu niet meer tegen mij praten, en bijna alle jonge mensen zijn bevriend met hun hier in de wijk. Beetje vaag wel, gelijk de eerste twee weken. Maar ik heb totaal geen behoefte aan gezeur van puberale spanjaarden. Dusja, beetje jammer want het was wel gezellig!