Au pair in the U.S.A!!

Heejj!!

Op het moment volg ik een opleiding in Australie en ik zit eraan te denken om er misschien een jaar tussenuit te gaan om als au pair in Amerika te gaan werken. Ik heb al eerder als au pair gewerkt en het lijkt me leuk om het nog een keer te doen, maar dit keer voor een jaar. Met mijn studiefinanciering kan ik hier nu namelijk net mijn opleiding betalen, maar het lijkt me beter om misschien een jaartje te gaan werken, zodat ik uiteindelijk niet zo’n grote schuld over houdt. Nu is mijn vraag of hier meer meiden zijn die in de VS werken als au pair. Ik heb ook al wat op internet rondgekeken en bij veel organisaties is het een vereiste om een rijbewijs te hebben, die heb ik dus niet. Is er toch nog een kans dat ik zonder rijbewijs toch nog een gezin kan vinden? Ik wil het liever wel via een organisatie doen (australisch of nederlands) ik heb het de vorige keer namelijk zonder organisatie gedaan en daar had ik achteraf we een beetje spijt van. Als je denkt dat het zonder rijbewijs onmogelijk is, wat denk je dan dat een betere optie zou zijn? Ben ik wel benieuwd naar :wink:

Volgens mij kun je niet heel veel geld verdienen als au pair…

Zelf geen ervaring mee. Maar een kennis van me is hier serieus tegen de lamp gelopen. Haar gezin woonde dus ergens in de middle of nowhere. 0,0 openbaar vervoer. Zij mocht de auto wel lenen (en had gelukkig wel een rijbewijs), maar ze moest altijd om 20u00 weer thuis zijn met de auto, waardoor ze niet echt een leuk sociaal leven had met leeftijdgenoten. Haar gezin maakte echt misbruik van haar goede wil… Ze was een soort van huisslaaf.

Dus beste is om via een organisatie alles te regelen denk ik, en toch maar proberen om snel een rijbewijs te halen… Desnoods in Australië zelf?

@ riogaperla:
Ja dat wil ik wel proberen maar in Australie is het heel anders om een rijbewijs te halen, voordat je eenmaal je echte rijbewijs hebt ben je drie jaar verder :S Dat is dus ook een reden dat ik het met een organisatie wil doen.

@snoesepoeske:
als je het via een organisatie doet verdien je in amerika rond de $196 per week, dat is zo’n 10.000 per jaar. Dus als je ook spaart kan ik uiteindelijk wel genoeg overhouden om daar minstens een semester van mijn opleiding van te betalen.

Misschien kan ik ook naar londen ofzo gaan, maar ik wil toch liever naar de USA. Als ik naar londen ga zou ik dat in januari moeten doen, want ik ga in december voor een paar weken naar huis en het zou nogal belachelijk duur zijn als ik na een paar maanden weer terug die kant op moet :wink:

Sorry dubbel post…:slightly_smiling_face:

Ik wil dit ook heel graag kan alleen niet zolang zonder mijn vriend $
Upje dus!

@asells: Thanks :slightly_smiling_face:

Ik wil dit ook zoooooooooooo graag, maar ik heb me er nog niet in verdiept enzo, want ik ben zowiezo toch nog te jong… :frowning_face:

Ik moet kijken of ik naar europa ga als ik niet zonder rijbewijs naar de vs kan, want in december ga ik naar huis en het is natuurlijk zonde als ik later apart een hele dure vlucht moet gaan boeken om terug naar europa te gaan xD