Au pair in nood!!! HELP

Hallo allemaal,

Ik ben au pair in Engeland en heb echt even jullie hulp en advies nodig. Ik weet namelijk niet meer echt wat ik moet doen. Ik ben hier nu vijf weken en heb nog geen vrienden kunnen maken. Het probleem is dat het heel erg afgelegen is en dat wist ik wel van te voren, maar niet dat het zo erg was, ook zit alles op het moment een beetje tegen. De buren hebben twee meisjes van mijn leeftijd, maar die zijn nu twee weken op vakantie. Ik heb hier een jongen ontmoet maar ook hij is voor twee weken weg, dus daar heb ik ook nog niet zoveel mee kunnen doen. Ik ken wel een Nederlands meisje maar het is wel een afstand, dus dat is ook niet echt handig. Ik heb hier ook niet echt een vast schema. De moeder heeft borstkanker en moet elke ochtend naar het ziekenhuis voor radiotherapie, dus dan moet ik op de kinderen letten. De vader is door de week niet thuis, want dan werkt hij in Londen. Ik rij geen auto en er is maar 1 dorpje waar ik geamkkelijk heen kan op de fiets en dat heb ik nu wel gezien.

Afgelopen weekend ben ik met een achternichtje van de moeder uit Amerika naar Londen geweest. Dat was echt hartstikke leuk, maar op de weg terug realiseerde ik me dat ik eigenlijk helemaal niet terug wilde. En ik heb de helft van de tijd in de trein zitten huilen, wat niet echt de bedoeling was. Ook vandaag toen ik alleen was kwam alles er weer uit.

Ik heb afgesproken dat ik hier minimaal twee maanden zou blijven en ik heb al zitten kijken wanneer ik terug zou kunnen gaan. Zo kwam ik op de datum 11 september, die week gaan de kinderen weer naar school en zou ik terug kunnen gaan. Ik heb het hier alleen nog niet met de moeder over gehad. Het is niet dat ik het gezin niet leuk vind, maar misschien is het gewoon niet de juiste plek en/of het juiste gezin voor mij. De kinderen kunnen heel lief zijn, maar meestal maken ze ruzien en vallen ze elkaar letterlijk aan. De moeder heeft ook nog een vriendin in Londen wonen, en ze heeft wel eens gezegd dat als ik langer dan twee maanden wil blijven, ik misschien daarheen kan, maar dat ze me liever hier houdt. Wat vinden jullie, moet ik die paar weken nog gewoon volhouden en er het best van maken? Of moet ik terug naar huis gaan? Of vinden jullie iets anders? I

Ik wil namelijk best naar huis gaan, maar ik vind het echt wel een beetje lomp om nu te zeggen dat ik naar huis wil, terwijl die moeder radiotherapie heeft. Dus of ik moet gewoon even doorbijten en het volhouden of ik moet toch een beetje lomp zijn.

ik zou het echt niet weten maar iniedergeval wens ik je sterkte!

beschouw maar als up

Dank je, ik weet echt niet wat ik nu moet doen:(

dat’s wel echt klote zeg!
hoelang moet je dan nog?
nou idd sterkte enz,

ik denk dat je sowieso voor jezelf moet kiezen, ondanks de situatie met de moeder… als jij je daar kut voelt, of in ieder geval niet fijn voelt, dan lijkt het me beter om naar huis te gaan als het in die 2 maanden nog niet veranderd is!

hoop dat je er wat aan hebt… :slightly_smiling_face:

Ik vind ook dat je voor jezelf moet kiezen. Je moet zelf toch een leuk leven hebben. Er zijn vast wel au pairs die dit misschien wel willen dus ze kan denk ik wel een nieuwe au pair vinden!

Het was voor alleen de vakantie en als ik wilde mocht ik langer blijven, dat ga ik dus in ieder geval niet doen. Maar als ik de 11 september naar huis zou gaan ben ik op de helft, denken jullie dat ik dat dan nog maar even vol moet houden??

ik denk eigenlijk van wel, in principe rekenen ze op je. maar als je echt wilt gaan zorg er dan voor dat zij een andere optie krijgen, dus zoek even rond op internet naar mensen die als au pair voor dat gezin zouden kunnen werken. en praat ermet de moeder over dat je je niet echt op je plek voelt, dan weet zij er in elk geval van.

Ik vind aan de ene kant ook wel dat ik het gewoon even moet volhouden, ik heb de eerste vijf weken overleefd en die andere vijf kunnen er nog wel bij. Het trouwens pas sinds een week ongeveer dat ik hier echt last van heb, misschien is het gewoon een fase?

maar laat toch even de moeder (of de vader, bij wie je je het prettigst voelt) weten dat je je op dit moment niet op je plek voelt, misschien kunnen ze dan wat voor je bedenken of doen

Je kunt het niet maken om nu al terug te gaan als je twee maanden hebt afgesproken. Het is natuurlijk niet leuk zo voor jou maar je wist het van te voren wel een beetje.

ik zou even doorbijten, het is vaak ook wel een kwestie van tijd denk ik.

We hebben niet echt een datum afgesproken. Het was zo van: ’ we spreken nu voor twee maanden af, maar als je wil kan je ook na een maand weer naar huis maar je mag ook vijf maanden blijven als je wilt.’

Dus ik kan wel gaan, maar eigenlijk vind ik dat zelf wel een beetje lomp om nu gewoon te vertrekken. En ik wil het wel graag volhouden, ik zal het er dan inderdaad met de moeder over moet hebben wanneer ik terugga. Ik heb al een datum in mijn hoofd, maar moet het er nog wel met haar over hebben.

Ze is wel steeds heel bezorgd enzo, dat is wel fijn maar ik wil haar niet het gevoel geven dat ik het hier niet leuk vindt. Dat is niet zozeer het probleem, maar ik heb hier gewoon geen sociale contacten, doordat het allemaal zo afgelegen is.

is het geen soort van heimwee? dat het zo weer weg is?

Kies voor jezelf. Het is jouw leven. Als je daar weg bent zie je ze toch nooit weer.

Off als je je echt heel schuldig voelt; misschien dat je vervanging voor jezelf kunt vinden.

Dat weet ik dus niet echt. Het is niet zo dat ik perse naar huis wil. Het is gewoon dat de plaats zo afgelegen is en dat ik hier bijna geen contacten heb. Als ik bijvoorbeeld in Londen zou zitten zou ik dit denk ik niet hebben. Omdat daar veel meer au pairs zitten en je ook nog iets kunt zien. Dat ene dorpje hier heb ik nu wel gezien en steeds alleen gaan is nou ook niet bepaald leuk…:frowning_face:

Ik zelf zou zijn gebleven, kom op zolang hoe je niet meer, je hebt het al 5 weken volgehouden en je helpt het gezin er enorm goed mee!

Als die jongen en die twee meisjes weer terug zijn is het misschien wel leuk?
ik zou eigenlijk blijven, je helpt die mensen toch goed :slightly_smiling_face:

Wacht anders op zijn minst tot die twee buurmeisjes terug zijn. Misschien klikt dat wel gewoon=)