Au-pair in de zomer?

Omdat dit mijn examen jaar is en ik dus heel vroeg vakantie heb moet ik deze zomer een baantje zoeken van mijn ouders.
Ik zou heel graag als au-pair willen werken voor ongeveer 4 weken in Nederland. Ik ben dan alleen nog niet eens 16. (Of nouja, ik word in de zomervakantie 16).
Aan de ervaring met kinderen zal het niet liggen, ik heb al genoeg gedaan. Maar is het mogelijk om 4 weken als au-pair te werken? En hoeveel verdien je dan ongeveer? Ik zou graag jullie ervaringen horen!

Au-pair zijn is meestal voor een aantal maanden, de kans dat je iets aangeboden krijgt voor 4 weken is nihil.

upje, wil ik ook! :slightly_smiling_face:

Ik heb wel van anderen hier op girlscene gehoord dat ze dat wel voor 4 weken deden? Ik kan het alleen niet op google vinden… Voor een aantal maanden heb ik geen tijd, hihi…
Ik wil het wel echt heel graag.

waarom heb je geen tijd om van 1 juni(examens zijn tot 27mei) tot 1 september?
1 spetember beginnen scholen weer.
als t toch in nederland is kan je wel dag heen en weer reizen voor examenuitreiking

Nou, ik wil wel nog met mijn ouders op vakantie enzo. En ik bedoel, ik ben dan nog maar 15/16 jaar he, dat mag ook niet van mijn ouders. En ik ga de eerste week sws al naar londen met mijn oma.
Ik wil het liefst gewoon een paar weken.

Ik denk niet dat je au-pair werk kan gaan doen eik. Denk niet dat veel mensen zo een jong iemand aan nemen. En ik denk al helemaal niet voor zo’n korte tijd. Maar kijk is een op http://www.aupair-world.net/ misschien heb je daar wat aan daar vragen ze wel vaak pas vanaf 18 maar misschien heb je gelukg en vind je een gezin wat jongeren meisjes wilt.

Succes!

Ik heb ook nog een nichtje van 2 (dan 3) en een neefje van een halfjaar (dan 1)
in Groningen en nog een nichtje van 3 (dan 4) nog een nichtje van 1 (dan 2) en een ? die in maart word geboren in sneek.
Ik kan daar ook vragen of ze overdag oppas nodig hebben… Maar ik denk het niet. Maar ik zal even op die site zien!

Volgens mij kan dat pas als je 21 jaar bent

Dat sowieso niet, op sites willen de meesten vanaf 19 jaar. Maar mijn ex-buurmeisje heeft het ook op haar 16e gedaan… Helaas geen contact meer mee.

Ik wil geen reclame maken maar bij travelactive.nl kan je meer vinden!
Meestal bij zoiets moet je wel 200 uur oppaservaring kunnen aantonen.

ook wel handig voor mij, alleen dan ben ik 17. xd (als ik mijn examens gehad heb., ben 17 mei jarig. xd)

je bent wel erg jong… Kinderen zijn niet makkelijk en al helemaal niet als je opvoeding ook een beetje over neemt. Ik leer nu voor kinderdagverblijf leidster en het is niet makkelijk helemaal niet de omgang met die kinderen wat je denkt dat goed is miss wel niet goed…

Je mag dan wel ervaring hebben, maar als 15-jarige kan je echt nog niet als een moeder voor die kinderen zorgen. Ook zijn kinderen niet makkelijk. Jij denkt dat je er verstand van hebt, maar er zijn zo veel dingen die je moet weten voor dat je daar aan begint.

Hoe kom je aan die oppasuren dan?
Bij een kinderdag verblijf ofzo?

@Stippeltje en billetjes,
dat weet ik heel goed hoor. Ik heb vorig jaar op een kinderdagverblijf geholpen, vrijwillig. In de schooltijden alleen op dinsdag middag, vakanties 3 keer per week de hele dag.
Ik heb ook 2 weken stage gelopen op een peuterspeelzaal en op een basisschool, groep1/2. Daar komt bij dat ik vanaf mijn 12e oppas, en vaak de hele dag. Ik heb vorige vakantie 1 week geholpen bij mijn oom en tante. Die kinderen zijn 3 en 1. Dat viel me erg mee en ik vond het heel leuk. Ik heb trouwens 5 oppasgezinnen.
zoals ik al zei, aan ervaring zal het niet liggen, ookal ben ik 15.

en @Flowerpower,
Ik heb gewoon heel veel mensen gevraagd en die bellen mij als ze oppas nodig hebben. Heb nu 5 gezinnen die regelmatig bellen, ik pas zo’n 2 keer per week op, soms een week niet, dan een week elke avond haha.

Wat is au-pair? XD
Ik pas wel op hoor ;o ik ben ook 15, het gaat wel goed opzich, te vaak the nanny gekeken haha.

dat je bij mensen in huis woont en voor de kinderen zorgt en een beetje huishouden doet.

Zou ik ook wel willen jazus.