Au-pair en vriend thuis..

Hallo!

Ik zou graag jullie ervaring over het volgende onderwerp willen weten.
Ik ga waarschijnlijk in augustus een half jaar naar het buitenland om als au-pair te werken.
Dit idee had ik al een hele tijd in mijn hoofd, totdat ik 2.5 jaar geleden een vriend kreeg.
Toen wist ik zeker: ik kan niet zo lang zonder hem.
Nu zijn we dus een aantal jaren verder, en ik kom er achter dat ik toch wel graag dit werk wil doen.
Mijn vriend vind het echt verschrikkelijk, maar vind wel dat ik dit moet doen omdat ik het zelf als zo lang wil. Zelf vind ik ook dat ik dit moet doen, omdat ik anders misschien spijt krijg.
Nu ben ik alleen wel heel erg bang dat ik hem heel erg ga missen of dat de relatie misschien zelfs hierdoor stukloopt. Wie heeft hier ervaring mee?

Hij vindt dat je gewoon moet gaan. Jij wilt zelf gaan. 1 + 1 = 2, lijkt me. Mijn broer is ook een half jaar voor stage in Thailand geweest en dat hebben hij en z’n vriendin ook gewoon overleefd.

Dit. Als jullie echt een goed koppel zijn, overleven jullie dit half jaar wel. Misschien kan hij in de vakantie een keer langs komen, om de 6 maanden te doorbreken? Ik snap dat het klote is, ik zou op dit moment ook zeggen ‘‘Ik kan mijn vriend niet zo lang missen’’. Maar we gaan heus niet dood, en het komt echt wel goed.

jaa, ik zat daar zelf ook al aan te denken. Misschien een keer langskomen enzo :wink:
Goed idee!

Gewoon doen, goede afspraken maken (bv direct zeggen als er wat is etc) en vaak skypen.

Ik heb in Amerika gestudeerd en heb mijn vriend daardoor een halfjaar niet gezien. Het is op sommige momenten kut, maar over het algemeen is het wel goed te doen hoor. Je went eraan. Zolang je goed blijft communiceren en tijd voor elkaar vrijmaakt (om te bellen/skypen), dan komt het echt wel goed! :slightly_smiling_face: Bovendien is het je droom. Geef dat niet op voor een ander!

Ik zat in een soort gelijke situatie als jou, ik zou stage gaan lopen in het buitenland voor 5 maanden maar dat is uit eindelijk niet door gegaan (niet aangenomen)
Ik had dit idee ook eerst voordat ik hem kende, en ik had hem duidelijk gemaakt dat ik mijn dromen niet voor hem zou weggooien. Ga gewoon, het is jouw leven en straks krijg je spijt dat je deze ervaring hebt weggegooid voor een jongen.
Ik ga ook nog binnen nu en 1 jaar voor een halfjaar of langer weg ongeacht wie ik dan ontmoet. Als je relatie sterk is overleven jullie dat heus wel. En wat is een halfjaar vergeleken met die 2,5 jaar relatie die jullie hebben? Het is maar 6 maanden van je hele leven.