Au pair 2013

Hoi meiden!
Ik zit nu in 4 havo, ga volgend jaar dus examen doen. Nu zit ik heel erg te twijfelen wat ik voor opleiding wil doen, dus had ik het idee dat ik misschien wel een jaar als au pair ergens in de wereld ervaring op zou kunnen doen!
Het feit dan ik dan 17 ben zit wel in de weg. Bij veel inschrijfbureaus voor au pairs moet je of 18+ zijn of in het bezit zijn van een rijbewijs.
Ik vroeg me heel erg af wat de ervaringen zijn en waar jullie je als au pair hebben ingeschreven of aan een oppasgezin zijn gekomen als meiden onder de 20. Laat het me weten!
Liefs.

Je hoeft niet perse een rijbewijs te hebben! alleen in de vs, dacht ik. Ik wil het ook gaan doen, over 4 jaar dan. En je kan zo’n magazine gratis aanvragen met allemaal informatie over de landen waar je heen kan gaan, verhalen van andere meiden en tips!

Ik ben au pair geweest, dus kan er wel wat over vertellen (: Waar zou je heen willen?
Bij veel organisaties/bureaus moet je inderdaad 18 zijn, en vooral een hoop ervaring hebben (weet niet of je dat hebt?)
Ik had daar geen zin in, want je kunt het net zo goed (gratis) zelf regelen… Ik heb dus zelf een gastgezin gezocht, via de website aupair-world.nl - kijk daar maar eens rond, staat ook heel veel informatie op :] Zo worden er geen eisen gesteld qua leeftijd, ervaring, rijbewijs etc. maar ligt het er maar net aan wat een bepaald gezin voor iemand zoekt!

@NOT_YOURS
Heb ik aangevraagd! http://www.travelactive.nl/au-pair/wereldwijd/ Deze site bedoel je zeker? Dankjewel voor je reactie! Waar wil jij heen over 4 jaar? (:

@LisArt
Echt super leuk joh! Hoe oud was je? En waar ben je heen geweest? Hoe was het gezin en wat moest je allemaal doen? Deed je daarnaast ook college of een cursus? Ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!

Ja, ik wilde naar de vs, maar omdat je daar perse een rijbewijs moet hebben twijfel ik. Of ik wil naar schotland of naar nieuwzeeland. Die twee lijken me echt leuk!
&die site bedoel ik ja!

dit topic ga ik volgen (:

Ik was 18 en zat in Frankrijk (vlakbij Parijs). Het was een gezin met een babytje en een meisje van 7, allebei heel leuk dus gewoon echt een leuk gezin (: Ik moest voornamelijk eten met de kinderen, ze naar creche/school brengen, meehelpen met huiswerk, en gewoon bezighouden. Daarnaast had ik veel vrije tijd en deed ik ook nog een taalcursus :]

En je verbleef gewoon de hele tijd in hun huis? En het naar school brengen etc. deden jullie dan gewoon lopend?

Ik had een eigen kamer+badkamertje in hun huis, maar dat soort dingen kunnen natuurlijk per gezin verschillen! Naar school kon lopend ja (: Daar had ik dus echt geen rijbewijs nodig, en dat is bij meer gezinnen zo dus daar zou ik me niet druk om maken.

Verdient het eigenlijk een beetje? (:

Voor het geld hoef je het niet te doen :stuck_out_tongue: Voor Frankrijk is zo’n 300 euro per maand gemiddeld, en dat lijkt nu misschien nog best veel maar je geeft daar ook gewoon veel uit omdat je veel dingen wil doen/zien. Is in ieder geval wat ik daar merkte, je zit natuurlijk wel in het buitenland om daar ook iets van mee te krijgen :stuck_out_tongue:

Ik heb me ingeschreven om in oktober als au pair naar Australië te gaan:)
Via de organisatie travel active!

En qua kinderen, wat is het leukst? zijn ze snel aan je gehecht?

Ik ga in januari naar Engeland! Ga me in augustus aanmelden bij travel active dus dan heb ik nog ruim de tijd om een gastgezin te vinden! Twijfelde heel erg tussen Engeland en Australie maar ik ga eerst maar eens een jaar naar engeland, zelfstandiger worden. en dan zie ik nog wel of ik nog een half jaar naar Australie ga, Dat zit in ieder geval wel in de planning. Nu nog kijken of het financieel werkt :slightly_smiling_face: Heb er Zo’n zin in! Zit nu eerst nog met werk/diploma enz… dus moet t nog even voor me houden hier…

Up

Ik ga volgend jaar ook! waarschijnlijk rond augustus :upside_down_face:

Dat zou ik als ik 18 ben ook graag willen!!
nog 3 jaar…

wat is een au pair?

-