Atijd zenuwachtig

Hey meiden :slightly_smiling_face:
Echt fijn dat iedereen hier mekaar helpt enzo :slightly_smiling_face:)
Ik heb dus een probleempje en ik dacht dat er misschien vast wel mee mensen zijn die dat hebben…?
Ik ben zo snel zenuwachtig. Dan niet voor een presentatie of toets op school ofzo maar voor normale dingen. Ik werk al bijna twee maanden en elke keer als ik er heen ga word ik een poos van tevoren zenuwachtig. Morgen ga ik ook naar een feestje en ik ben nu al zenuwachtig. Maar ik vind dat dat gewoon nergens op slaat want ik ga wel vaker naar feestjes en er is nu niks anders dan anders.
Toen ik iets met een jongen had was ik ook zoooo zenuwachtig echt niet normaal ik kon gewoon niet slapen. Ik was één keer ‘ziek’ van de zenuwen.
Nu is mijn vraag: heeft iemand dit ook of hebben jullie tips tegen de zenuwen?
Alles is welkom :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt! xxx

Ik ben ook heel snel zenuwachtig, maar gelukkig ben ik dan niet heel erg zenuwachtig, maar voel ik het wel gewoon in m’n buik. Ik heb dit soms ook gewoon met doodnormale dingen zoals naar werk gaan, terwijl ik daar al anderhalf jaar werk en iedereen super aardig en gezellig is. Zo heb ik dit met meerdere dingen en ik weet ook niet hoe het komt haha.

ja heb ik ook. Ik snap je helemaal! Sinds kort gebruik ik iets natuurlijks wat je kalmeert wat gewoon te koop is bij de apotheek zonder doktersrecept. Ik weet niet of dat het echt helpt of dat het tussen mijn oren zat, maar ik voel mij wel ietsje rustiger. Dit gebruik ik alleen bij belangrijke dingen zoals examens enzovoort. Uiteindelijk ben ik dus nog net zo zenuwachtig voor werk, omdat ik het dan niet gebruik.

Meditatie/ontspanningsoefeninen kunnen ook goed helpen. Zeker als je dit vaker doet, zal het op lange termijn goed helpen!

Misschien ademoefeningen? Een klasgenootje had geloof ik last van faalangst en daarbij was ze dus heel snel nerveus. Wat zij deed was 10 seconden inademen, 10 seconden uitademen. Dat zorgde bij haar voor rust omdat ze zich op haar ademhaling focuste in plaats van op haar zenuwen. Je kan het altijd proberen :slightly_smiling_face:

Ik snap je echt goed, ik heb het namelijk ook heel erg. Wat bij mij er goed helpt zijn ontspanningsoefeningen, zoiets als dit: https://www.calm.com/

Dit is een hele fijne methode om te ontspannen.

Ik ben ook altijd heel zenuwachtig, echt voor de gekste dingen en het begint echt een probleem te worden… wat bij mij altijd heel goed helpt is mezelf zo veel mogelijk proberen af te leiden en proberen te relativeren al lukt dat niet altijd. :cold_sweat:

Bedankt allemaal!! Ik ga het proberen :slightly_smiling_face: