Atheneum en Geneeskunde ?

Hallo,

Ik doe atheneum en wil later Geneeskunde studeren. Ik krijg dus geen Latijns en Grieks, word dit dus later dan een probleem als ik Geneeskunde wil gaan studeren?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :slightly_smiling_face:

oeps dit hoort bij school :blush:

Nee hoor, die vakken zijn helemaal niet nodig.

Volgens mij is dat geen probleem nee,
dat is toch geen eis van die opleiding dacht ik?

volgens mij is dat geen eis, maar je moet wel biologie enzo hebben in je profiel? en veel kans ook n&g. maar dat weet k niet 100% zkr ;d

Nee, Latijn of Grieks is voor geen enkele studie een vereiste en de Latijnse namen die je tijdens je studie tegenkomt hebben vrij weinig met het latijn wat je op het gymnasium leert te maken. Gewoon doen dus =D

Dankjewel allemaal :grinning:

en je kunt altijd op de sitie van de opleidingen zien wat de toelatingseisen zijn, altijd handig.

gymnasium is voor geen enkele studie een vereiste, zelfs niet voor klassieke
talen geloof ik

dat is niet nodig

Latijn en Grieks zijn niet nodig, maar natuurkunde wel =)

Voor geneeskunde heb je volgensmij nodig:
Een VWO diploma N&T / N&G met natuurkunde en biologie (en wiskunde B geloof ik maar weet ik niet zeker ). Maar idd alles staat op internet / site van de desbetreffende uni.

VWO N&G of N&T met natuurkunde en bio. minimaal wiA. latyn en grieks is niet nodig

Latijn en grieks idd niet nodig.

Nee vroeger moest dat wel, het is nu alleen maar handig als je gymnasium doet, qua medicijnnamen (die begrijp je dan beter enz).
Heb een hele voorlichting erover gehad toen ik de keuze moest maken, haha.

Dus als je Latijn en/of Grieks wil gaan studeren, heb je geen gymnasium nodig.
haha, volgens mij klopt dat niet hoor.

nee hoor, ik ga bos en natuurbeheer studeren waar je van alle planten latijnse namen krijgt maar het merendeel heeft ook geen latijn gehad als examen vak :wink:
ene vele gymnasiasten (?) gooien latijn en grieks er zelfs nog uit!
maar succes met loting :slightly_smiling_face:

nou als je klassieke talen wil studeren moet je echt wel latijn of grieks hebben gehad, anders kan je het toch niet studeren?

latijn en grieks zijn niet nodig, maar wel heel handig!!!

Ik studeer geografie en daar heb je ook geen AK voor nodig.
Voor bedrijfswetenschappen en economie heb je geen economie nodig.
De uni is zo’n ander niveau dat je met je VWO kennis hooguit de eerste 3 weken
een voorsprong hebt, daarna heb je er vrij weinig meer aan.