Astma aanval

Hee!
ik weet niet of hier al een topic over is, maar als dat zo is mag je deze sluiten!

De vraag is: Heb jij ooit een astma aanval gehad? Wat gebeurde er toen? En wat voelde je? En wat deed je?

Mijn ervaring:

ik zat rustig achter me computer en wilde net opstaan toen ik opeens geen adem meer kreeg, ik kreeg zo’n stik gevoel en het gevoel alsof er een bal in me keel zat. ik heb nog noooit zoiets gevoeld, en ik neem wel vaker een tijd me medicijnen niet in ;o dus ik snel naar de kraan renne voor water, en snel mijn puffertjes gezocht en die in genomen :stuck_out_tongue: helemaal in paniek xdd

x

1. ik moest langer dan een uur achter elkaar hoesten maar dan echt na een hoest weer, wordt je echt moe van. toen gingen we naar het ziekenhuis.
    2 paar keer: geen lucht krijgen en heel zwaar ademen (medicijnen vergeten) VRESELIJK

haat aan astma

Heb wel lichte astma maar nog nooit een aanval gehad.

Had wel een keer kinkhoest en toen kon ik een tijdje niet meer ademen omdat alles verkrampte door het hoesten. Ik werd blauw/paars volgens mijn moeder :’)

Ik heb lichte astma (gehad?), heb er nooit last van, vroeger wel. Nog nooit een aanval gehad, wel een keer Pseudo-Croep (ofzo :’)) maar ik heb geen idee of dat er iets mee te maken heeft gehad…

heb vroeger wel eens astma aanvallen gehad lag ik drie dagen voor pampers op de bank, kreeg totaal geen lucht en voelde me echt beroerd!

Ik heb een lichte vorm van astma. Soms moet ik echt onwijs vaak achter elkaar hoesten, dan krijg ik het zoo benauwd, dan móet ik mijn medicijnen (ik heb een discus) innemen anders kan ik echt niet meer ademen. Zo irritant! Heb er vooral in de herfst/winter last van! :S en met sporten enz. maar dan nem ik van tevoren medicijnen in.

had het heet erg benauwd, maar mijn moeder was beneden en zij had mijn medicijnen
Dus ik de trap af, en toen ik beneden kwam had ik geen adem meer over, en tond ik een beetje naar lucht te happen
Mijn tante zag me, heeft snel mijn moeder gehaald en toen ik medicijnen had werd het veeel minder…

dat heb ik ook gehad, een paar maanden geleden! Dat was zo vervelend. En best wel eng :’) ze hadden me zo’n cortisone puffertje gegeven en daar is 't stillaan van weggegaan.

nee nooit gehad… me vriend heeft wel astma x.x heb welleens aanvallen gezien dan schrik ik me kapot D;

Kinkhoest ? Dat is echt vervelend want het duurt ook heel lang voordat je er eindelijk weer vanaf bent. Bij mij heeft het maanden geduurd :’) Had het op de basisschool samen met de rest van de klas haha. Maar als je dan zo’n hoest bui hebt is idd best eng.

Heb ik best vaak. Vooral midden in de nacht, met veel hoesten. Het lijkt dan net alsof iemand heel hard in mijn longen knijpt en ik geen adem meer krijgt. Mijn longen beginnen te piepen. Maar ik moet dagelijks mijn inhalator innemen dus die staat standaard op mijn nachtkastje.
Ook als ik gewoon moet niezen of hoesten overdag dan moet ik daarna puffen, en dan ben ik voor de rest van de dag helemaal kapot omdat ik geen engerie meer heb.

Ik heb inspanningsastma. Zodra ik ook maar een stuk ren of wat dan ook ben ik buiten adem, heb verschrikkelijk veel druk op mn borst en mn luchtwegen doen heeeeel erg pijn. Net alsof ze in de brand staan, maar dan van de kou. Dat klinkt heel logisch haha. En ik hyperventileerde eerst ook heel veel maar nu ik bijna niks meer doe in angst daarvoor is dat ook minder geworden.

Ik heb een paar jaar geleden een aantal keer gehad dat ik naar school fietste en dan echt geen lucht meer kreeg.
Ik heb ook zo’n inhalator ding, maar er is nooit bewezen dat ik astma heb. Moest een keer een test doen, maar ik vond het super eng want kreeg het er benauwd van dus die heb ik nooit gedaan
maar heb wel hyperventilatie dus kan ook dat dat het gewoon was.