ASMR > ervaringen

Haaii everyone. :upside_down_face:

Sinds een jaar ofzo ben ik erachter dat ik soms ASMR ervaar. Ik weet even niet precies wat het letterlijk betekent, maar het komt er op neer dat je tintelingen in bijvoorbeeld je hoofd of armen krijgt als iemand bijvoorbeeld tegen je fluistert. JE kan het ook krijgen van bepaalde geluidjes of subtiele bewegingen van mensen. Niet Iedereen heeft het en ik voel me dus best wel een freak haha.
Op internet kan je heel veel filmpjes er over zien. Dus als je nieuwsgierig bent kan je dat gewoon intypen op youtube. ASMR wordt ook wel eens omschreven als brainorgasme. Maar het is niet seksueel hoor! Het is gewoon een chille tinteling of rilling die (bij mij) van mn achterhoofd tot naar mn nek loopt.
Ik had vroeger dus nooit door dat ik dit had. Heel soms al een vriendin me wat fluisterend probeerde uit te leggen in de klas merkte ik het. En dat voelde dan zo nice. MAar door youtube ben ik het dus gan stimuleren. Je kan er ook heel fijn door slapen. Aangezien er nog geen topic over was, dacht ik: Misschien hebben jullie het ook wel maar weten jullie het nog niet. Dus kan je er zo achter komen haha.

En ik ben ook gewoon mega nieuwsgierig of meer mensen hier er iets van weten of het zelfde hebben

Beschouw me niet als een freak please haha. Best veel mensen hebben het geloof ik. Het is niet iets zweverigs of seksueels. Het is een soort van kortsluitinkje in je hersenen geloof ik haha.

Okee nou deel je mening en ervaringen maar ofzo. Misschien hebben velen het wel hier en kunnen we bijvoorbeeld de chillste filmpjes uitwisselen.

Doeiiii xxx Lara

Ik heb ook wel eens een rilling of een tinteling over mijn rug terwijl het niet koud is, maar dat is volgens mij op de meest willekeurige momenten :’)

Hahaha ja ik heb het ook wel op willekeurige momenten. Maar wat ik bedoel houdt iets langer aan en voelt ook fijn.

Voor nieuwsgierigen. Hier zijn wat youtubers die ASMR filmpjes maken.
Gentlewhispering
TheWaterwhispers
Theonelilium
Amalzd

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-asmr-topic-252372.0.html

Er was al een topic over (en dit bedoel ik niet van ooooh waarom maak je weer een topic over terwijl het er al was wat irritahaant, maar meer van, kijk, je bent niet de enige :slightly_smiling_face:.
Ik heb het niet heul erg, maar sommige filmpjes vind ik wel rustgevend. En andere vind ik juist weer eng :’).

Ooh thanks!! Ik had even gezocht, maar blijkbaar niet goed genoeg haha. Maar dank je dus =)=)

Ik vind ASMR echt fijn! Ik krijg een soort tinteling in me buik

Ik kan er niet tegen als mensen fluisteren dan raakt m’n hoofd in paniek maar geen idee waardoor.

Oh heerlijk vind ik die filmpjes op Youtube, ik ben vooral verslaafd aan TheWaterwhispers Ilse!

En dat terwijl ik toen ik het bij DWDD zag, dacht: wat een onzin :stuck_out_tongue: Haha

Ik heb net een paar filmpjes gekeken en ik word er echt rustig van!
Als ik in de klas zit voel ik wel eens tintelingen als er iemand zijn boek openslaat
vooral als het een boek van een bepaald soort papier is (voelt oud aan en is een beetje stroef)
Valt dat ook onder ASMR?

Ooh, ASMR is zo cool! Ik krijg altijd zo’n heerlijk gekriebel in mijn hoofd dan. Ik kijk vooral graag naar van die roleplay filmpjes, waarbij het lijkt alsof je bij de kapper of een make-up artist zit.

Ik heb het bij als iemand iets voor mij tekent, met potlood.

Dat heb ik ook! En als iemand hard op een stift drukt…
Maar eigenlijk word ik daar niet echt rustig van, meer dat het een naar gevoel is.
Bij die filmpjes voelt het wel fijn!

Ik heb verschillende ervaringen gehad maar ik weet niet welke van allemaal nou ASMR is.
Vroeger vond ik het altijd heel fijn om, als ik de bladzijde van een boek omsloeg, het papier tussen mijn vingers te wrijven. XD Dat geluid vond ik gewoon heel fijn. Alleen ik kreeg totaal geen gevoel in mijn hoofd ofzo, ik vond dat geluid gewoon fijn en zat soms in de klas de hele tijd dat papier tussen mijn vinger te wrijven en dan keken mensen me echt vaag aan. :stuck_out_tongue:
Verder heb ik wel dat ik ook zo’n soort rilling in mijn achterhoofd krijg als iemand in mijn oor fluistert.
En mijn laatste ervaring is iets wat ik ook vroeger meemaakte. Als ik dan 's avonds in bed lag en een van mijn ouders kwam naar me toe en dan gingen ze heel zachtjes tegen me praten en dan gaven ze me een kus en toen kreeg ik echt zo’n raar gevoel in mijn hoofd. Het was geen rilling en echt prettig vond ik het ook niet aanvoelen. Het voelde eigenlijk als die andere rilling maar dan versterkt.
Ik weet niet of dit allemaal met ASMR te maken heeft maar volgens mij wel.

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-asmr-topic-252372.0.html