Asian opmerkingen

Hooii,

Zoals jullie in mijn username kunnen lezen ben ik Aziatisch. Ik krijg heel af en toe zo´n opmerking/ beledigingals ni hao of muchi muchi naar mijn hoofd toe geslingerd. Nou is mijn vraag of mijn mede aziaten ook (vaak) zulke opmerkingen krijgen. Is dit nou gewoon een slechte belediging of een vreselijke openingszin?

Marjolein klinkt nou niet echt Aziatisch…

:"D hahahaha wat

jaa beetje stom ik dacht dat ik een username had, maar blijkt dus mijn eigen naam te zijn haha :’)

op facebook is ze wel duidelijk aziaat

Even veranderen!
Anders kan iedereen je vinden op internet.

En verder kun je dit denk ik het beste hier vragen: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-asia-topic-2-206207.0.html

name change is gelukt! Dankjewel!

Dat is een fantopic voor Azië en Aziatische dingen, geen Aziatische personen topic

Ik zou eerlijk tegen die mensen zeggen dat je zulk soort opmerkingen echt niet grappig vind. Ik weet niet of het vrienden of onbekenden zijn maar als het je vrienden zijn zullen ze echt wel veranderen. Ik heb ook Aziatische vriendinnen en af en toe maken we grappen maar we weten allemaal dat er een grens is en als er dan iets gezegd wordt over die opmerkingen wordt dat gewoon serieus genomen.

Ik denk dat de meeste mensen wel zullen veranderen, als jij tegen ze zegt dat je dat soort opmerkingen niet grappig vind. Ik zou dat iig doen.

Oh oeps :’)
Ik dacht juist dat daar een hoop Aziatische GSers zaten.
Foutje!

En niet quoten zodat nog steeds iedereen haar kan vinden.

Ja heb er ervaring mee, mn hele leven al en ik wordt er doodmoe van. Sommige denken dat ze nog steeds grappig zijn of zo terwijl ze het niet eens gemeen bedoelen maar dan nog. *zucht* :hammer:

Daar word ik ook dood ziek van, ik ben zelf niet aziatisch maar mijn vriend wel. Ik kan daar echt boos om worden.

Dit.
Ik volg ook nummer 39 met rijst op facebook, zij heeft dat opgezet na dat incident met Gordon. Zij strijdt met die page ook tegen racisme.

Ik ben half aziatisch maar ik krijg zulke opmerkingen niet gelukkig. Ik zou er zelf doodmoe van worden en zeggen dat het helemaal niet grappig ofzo is.

Ik wist eigenlijk nooit dat Aziaten ook echt beledigd werden (om hoe ze eruit zien), tot ik een Aziatische vriendin had. Zij kreeg best wel vaak wat over haar ogen te horen, vaak ook bij het uitgaan wanneer mensen die dronken zijn meer durven. Kan nu ook echt goed begrijpen dat het niet leuk is zulke opmerkingen te horen

Ohja, oeps.
Even niet nagedacht over dat de naam ‘oud’ blijft bij een citaat.
Sorry!

Gelukkig heb ik het maar heel af en toe omdat ik zelf niet echt hele speelt ogen heb, maar als ik het te horen krijg is het vaak van wat (oudere)getinte mannen…

Ik denk zelf dat aziaten zulke opmerkingen krijgen omdat mensen nergens anders iets over kunnen zeggen. Tegen aziaten kunnen ze makkelijker ni hao zeggen omdat dat het enige is dat ze kennen. Blanke mensen krijgen dit denk ik niet te horen omdat het nergens op slaat als je he kaaskop of blanke zegt…

Nu is trouwens toch niet meer mijn andere naam te zien? die ik was vergeten te veranderen hiervoor? gewoon voor privicy redenen :slightly_smiling_face: