Artiestennaam

Hey allemaal,

Ik heb een beetje een gekke vraag. Ik ben namelijk al mijn hele leven bezig met muziek en wil er graag mijn werk van maken, hoe moeilijk dat ook is. Ik heb al 2,5 jaar zangles maar vind het nu wel eens tijd worden dat ik meer dingen ga ondernemen. Daarom wil ik als begin graag video’s op youtube gaan zetten. Er is alleen één probleem. Ik heb een hele Nederlandse naam: Frouke van Will. Omdat ik me ook internationaal wil focussen is dat dus niet zo handig, ook al zou ik eigenlijk het liefst mijn eigen naam gebruiken. Daarom ben ik al een lange tijd aan het nadenken over een ‘artiestennaam’ maar ik vind het erg lastig om op iets pakkends en origineels te komen.
Heeft iemand misschien een leuk idee? Op basis van mijn eigen naam zou natuurlijk het leukst zijn, maar dat is zo makkelijk nog niet :stuck_out_tongue:
(dingen met woman en lady heb ik al heel vaak gehoord, maar dat is niet echt wat ik zoek…)

Soms vinden mensen dat ik heel leuke ideen heb, maar dat is niet altijd
hier zijn enkele ideen voor een artiestennaam:
-sing like Frouke
-songs like Frouke
-Frouke sings

ok mijn inspiratie is dit keer niet zo super maar hopelijk heb ik je hierbij wel geholpen :sunglasses:

Songs by Frouke?

Van Will?

Kun je de naam Frouke niet een beetje verengelsen? Dus een Engelse draai eraan geven qua taal? Net zoals dat Nederland een beetje is geamerikaniseerd kun jij dat vast ook wel met je naam doen, zodat het internationaal uit te spreken is.

Willful kwam direct in me op :’)

Dit. Bijvoorbeeld Martin Garrix heet in feite Martijn Garritsen, hij heeft z’n artiesten naam ook verengelst.

Namen zoals songs by Frouke e.d. vind ik echt rete slecht (sorry) en gaat m niet worden op youtube.

Ja, daar heb ik ook aan zitten denken, om mijn naam te ‘verengelsen’, maar zelfs dan ben ik nog inspiratieloos :dry: Dingen als songs by Frouke zijn ook niet echt mijn ding nee, sorry… In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal!

Ik kwam net wel op een Engels babysite de naam Frauke tegen… Wel met au maar hij bestaat er dus wel? Ook al is het natuurlijk geen originele Engelse naam.

Misschien vind je dit wel interessant om een beetje mee te spelen: http://www.martingarrixizer.com/

Komen altijd wel grappige dingen uit :’)

From Will
Haha

En je doopnamen dan? Van Will is best goed uit te spreken in bijvoorbeeld engels. Frouke minder. Maar je zou een van je doopnamen kunnen gebruiken.

Ik heb geen doopnaam, dus ook dat gaat jammer genoeg niet lukken…

Wat vinden jullie van de naam Frances? Ik vind het wel een mooie naam en lijkt een beetje op die van mij. Zit alleen erg te twijfelen of het wat is. van Will kan opzich prima, dus ik kan dat gewoon laten of nog een beetje omtoveren.