arrogante "beste" vriendin

.

Misschien ga je de laatste tijd een beetje té veel met haar om? Dat had ik een tijd terug ook met mijn beste vriendin, ik ergerde me veels te veel aan haar en ik voelde dat dat wederzijds was, en toen zijn we allebei wat meer met andere vrienden gaan afspreken en nu is het weer helemaal gezellig en ergeren ik me nog maar heeel soms aan haar :slightly_smiling_face:

^kan deels wel kloppen nog niet aan gedacht… maarja we hebben gezamenlijke vriendengroep dus als ik afspreek emt andere is zij er dus ook…

Inderdaad, iets meer afstand nemen. En erover praten met haar en vragen of ze niet boos wilt worden maar dat je dat gewoon echt irritant aan haar vind en dat je haar verder wel een leuke meid vind, maar dat dat gewoon een punt is waar je je aan ergert en wat je graag zou willen zien veranderen.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Tegen haar zeggen durf ik sws niet… maar hoe moet ik afstand nemen? Een beetje iig. Ik zit zowat elke les naast haar omdat al onze vriendinnen in andere klassen zitten…

Up

Misschien op school ook is met iemand anders opdrachten maken, samen met een andere vriendin wat doen?

Ik zou als ze weer zo’n opmerking maakt zeggen dat je het eigenlijk best arrogant over vind komen en dat je het niet aanvallend bedoelt en je haar een heel leuke meid vind maar het soms een beetje vervelend wordt. Als het dan nog niet minder wordt zou ik het nog 1 keer zeggen en anders inderdaad gewoon afstand nemen. Ik vind niet dat je gelijk afstand moet nemen want misschien heeft ze zelf niet eens door dat ze soms irritant is.

Vriendschap betekent ook eerlijk kunnen zijn. Niet op de botte Boer manier,Maar als ze weer zo’n bui heeft, aantikken en zeggen: He , ijskonijn, doe eens even Lekker normaal.

Haal de angel uit het gesprek, maar maak je irritatie wel duidelijk. Je vriendin heeft er ook niks aan als je je stilzwijgend dood zit te ergeren en zij niet weet waar het vandaan komt. Zij is ook niet gek, dus ik denk dat ze wel iets merkt.

Ik heb zelf twee soorten vriendinnen: de ene soort doet altijd lief tegen elkaar en laat opeens een bom barsten, waardoor iedereen met elkaar overhoop ligt, de andere soort gedraagt zich meer als “bitches” door duidelijk te zeggen waar het op staat. Daarmee worden wel veel ruzies in de kiem gesmoord. Het is maar net wat je prefereert… persoonlijk heb ik liever het tweede. Scheelt een hoop drama.

^ heel erg bedankt voor jullie tips (: Ik zal mn beginpost maar eens weghalen, heel bang dat ik herkend word :stuck_out_tongue: