Arrogant overkomen

Ik hoor van veel jongens dat ze me op de eerste indruk wat moeilijk bereikbaar vinden. Mijn houding is niet echt toegankelijk voor hen dat ze zomaar naar me toe stappen ofzo.
De druppel was pas echt toen er een paar jongens zeiden dat ze me arrogant vonden op de eerste blik naar mij… alhoewel ze dat wel hebben bijgesteld toen ze met mij gingen praten!

Hoe kan ik dat veranderen? Ik probeer wat meer te lachen, en wat meer oogcontact te maken ofzo… Vind het wel vervelend, dat jongens mij zo kunnen zien want zo wil ik helemaal niet overkomen.

Aan ze vragen wat ze precies arrogant vinden? Geen idee, lastig inderdaad, als je het niet zo bedoeld. Ik hoor wel eens dat ik boos kijk, terwijl ik dat niet zo bedoel, en dat ook zelf niet doorheb -.-

Mja, ik weet niet echt wat je daaraan kan doen.
Ik ken een oud-klasgenoot, die gewoon zo’n blik van arrogantie in haar ogen heeft…

Ja die blik van mij vonden ze nogal arrogant, hoe ik daar aan dat barretje zat en om me heen keek… Terwijl ik voor mijn idee gewoon een beetje aan het rondkijken was in die tent.

Dat hoor ik ook heel vaak. Maar ik vind mezelf niet echt arrogant of zo.
Als ik eerlijk moet zijn, boeit het me ook niet :’)

Het is trouwens alleen echt bij jongens die dat van me vinden…

Precies, en misschien een beetje proberen om wat spontaner over te komen?
Ik wordt zelfs arrogant door leraren genoemd. Vind ik niet echt leuk…

Ja, herkenbaar. Echt een teken dat mensen je totaaal niet kennen. Want mensen die mij wel kennen weten dat ik het echt niet ben.

Ze moesten eens weten, dat ik ipv arrogant juist best wel onzeker ben…

Maar je zeg het zelf:
“alhoewel ze dat wel hebben bijgesteld toen ze met mij gingen praten!”
Als mensen je leren kennen, zien ze blijkbaar dat je toch niet zo arrogant bent.
En de laat de rest van de mensen die de moeite niet eens doen om jou te leren kennen.

Ja daar heb je eigenlijk wel heel erg gelijk in.

ik heb dat ook een hele tijd lang gehad dat ik een hele arrogante blik in mijn ogen had kennelijk zonder dat ik het zelf door had… ik denk ook uit onzekerheid ofzo om mensen op afstand te houden terwijl ik dat zelf helemaal niet wilde.

Pf ik heb zo vaak gehoord dat ik ‘‘arrogant’’ zou kijken, terwijl ik me daar totaal niet van bewust ben, ik heb dan gewoon het id dat ik mijn gezicht ontspan. Maar blijkbaar heb ik gewoon een rotkop ofzo.

Maargoed, een grote hulp ben ik dus niet met je probleem, maar nu weet je iig niet dat je de enige bent;)

Het is bij trouwens vaker dat ik te horen krijg dat ik ‘‘boos kijk’’, ik heb meerdere malen gehad dat vreemde mannen naar me toe kwamen om te zeggen dat ik maar wat vrolijker moest kijken. Echt hoe ik het voor elkaar krijg geen id…

hmm, mensen noemden mij ook wel eens arrogant/booskijker of zeggen ze, kijk eens wat vrolijker terwijl ik niet eens boos ben. of, kijk niet zo arrogant? maar dat kwam omdat ik best wel veel mascara gebruik en daardoor lijk je stukken arroganter, of je kijkt dus blijkbaar boos. 't heeft bij mij geholpen minder mascara op te doen dus (:

weet niet of jij veel make-up gebruikt? …

Ik heb dat ook…
Ik heb toen besloten om gewoon op de mensen af te stappen zodra ik ze dat zie denken…Of tenminste te glimlachen zoveel als ik kan.

Niet. Dat is hoe ik erover denk. Waarom zou jij jouw houding veranderen? Zodat anderen je kunnen beoordelen als aardig, zonder ook maar één woord tegen je te zeggen?

Laat ze maar denken dat je arrogant bent… Ik vind dat mensen maar niet zo snel hun oordeel klaar moeten hebben. Probeer eerst eens het gesprek aan te gaan, in plaats van meteen maar te zeggen dat iemand arrogant is. Veel te makkelijk.

Maar zo ben ik, hé. :slight_smile: Ik ben niet het meest sociale meisje…

En als ze jou niet bereikbaar vinden, kun je altijd nog zelf op ze afstappen. Zo creëer je een naam voor jezelf en sta je niet langer meer bekend als het onbereikbare meisje, maar juist het meisje dat zichzelf voorstelt en 'n gesprekje aanknoopt.

Herkenbaar! Bij mij komen er ook weleens vreemde mannen naar me toe om te vragen of ik het wel naar mijn zin heb, en dat ik wat vrolijker moet kijken, ‘Wat kijk je boos?’ Maar ik ga toch niet de hele tijd met een grote neplach op mijn gezicht lopen?
Volgende keer zeg ik maar gewoon; ‘Zo zit mijn gezicht het lekkerst’!