Arrest Gestolen Mercedes (rechten)

Hoi allemaal,
Ik weet niet of het gaat lukken hier, maar vond het toch het proberen waard…
Is er misschien iemand die mij kan helpen met een samenvatting of de kern van het arrest Gestolen Mercedes NJ 1981/139? Ik heb het gelezen en al mijn studieboeken erbij gepakt, maar het schiet niet op…

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Liefs

Ik ga het voor je zoeken. Voor welk vak heb je het? Strafrecht?

Nee het is goederenrecht! Het is namelijk voor een presentatie. Mocht je toev

allig iets vinden wat het begrijpen van het arrest wat makkelijk maakt dan hoor ik het graag!

Ik kan er niks meer over vinden helaas. Bij ons is het ook maar heel kort behandeld. Als ik jou was zou ik het arrest zelf proberen te lezen en daar een samenvatting van maken. Je moet het toch ooit een keer leren. :slightly_smiling_face:

Jammer! Heb het nu 2 keer goed gelezen (en nog vele keren over gekeken) en heb de partijen en enkele feiten etc. al goed op een rijtje. Loop alleen vast op welke artikelen nou echt van belang zijn naast 3:95 etc. en vooral wat de rechtsregel/vraag is!
Toch bedankt!

Hey! Ik kan je wel helpen, maar ik kan het pas over een uur plaatsen:) ik hoop dat je het niet erg vindt!

@ Apocalypse 11, wauw dat zou super zijn! Dat maakt niet uit, heb de presentatie volgende week pas, maar begin er liever optijd aan :wink:

Dankjewel! Haha het zal waarschijnlijk wel wat anders zijn geweest, maar altijd leuk om naar zo’n zitting te gaan :grinning:

hulp nog steeds welkom! :upside_down_face:

De man kreeg de doodstraf voor het stelen van een Mercedes?! In welk land was dat?

Haha! Ik hoop dat ze terechtstellen en veroordelen door elkaar haalt anders is het wel heel ernstig.

uppie!

:upside_down_face: