Arnhem verkennen

Hee meiden!
Ik woon sinds kort op kamers in Arnhem, alleen ik ken hier nog helemaal niemand en weet niets te vinden (behalve mijn school, haha) dus ik vroeg me af of jullie (de genen die ook in arnhem wonen) misschien tips voor me hadden, leuke plekken om heen te gaan, waar de leukste winkels zitten en waar ik kan uitgaan in het weekend etc.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ^^
Ik ben 19 trouwens!

De Mexicaan op de Korenmarkt! -zijstraatje ervan- :bowing_man:

Arnhem is superleuk! Eigenlijk is er niet veel meer dan de grote winkelstraten. ER zijn geen bjizondere kleine steegjes met leuke winkeltjes haha.

Pinoccio! Heerlijke goedkope pizza’s.
en verder, Sonsbeek is heerlijk in de zomer, gewoon picknickkleedje en een gitaar mee.

Sonsbeek in de zomer ja :bowing_man:
Qua uitgaan is er echt heel veel, ik denk dat je voor jezelf even moet ontdekken wat je het leukst vind.

Heb je dan nog suggesties voor uitgaan waar ik mss alleen makkelijk heen kan?

Het is misschien niet echt ‘uitgaan’, maar de Irish Pub op de korenmarkt is heel gezellig om alleen heen te gaan. Gezellig aan de bar zitten en met de barmensen kletsen. :slightly_smiling_face:

Mee eens!

Rijnkade is leuk in de zomer :slightly_smiling_face: maar dat is niet echt iets voor dit seizoen :wink:
Op de korenmarkt is in de wintermaanden soms een schaatsbaan. Verder kun je uitgaan op de korenmarkt en de straten er omheen. Veel is wel 21+, maar de kroegjes zijn op zaterdag vaak ook stap-waardig. Om donderdag zijn bepaalde clubs wel 18 +, omdat het dan studentenavond is (en het bier is dan ook goedkoper :wink: )
Mocht je van pizza houden (ik zag pinoccio’s voorbijkomen) dan zitten in de spijkerbuurt ook nog 2 goede (turkse) restaurants waar ze lekkere pizza’s hebben.
en verder: bioscoop rembrand of die ene vlak bij het station, er is een filmhuis op de korenmarkt waar soms ook leuke films draaien.
En op deze site http://www.uitinarnhem.nl staan soms ook nog leuke dingen die in de stad georganiseerd worden.

Mag ik vragen welke opleiding je doet?

Heel erg bedankt voor al jullie tips :stuck_out_tongue:
Ik zit momenteel nog in 6 vwo (2x blijven zitten, vandaar) maar ik ga volgend jaar hoogstwaarschijnlijk studeren bij Artez.
En misschien is er iemand van mijn leeftijd in Arnhem die het leuk lijkt eens samen uit te gaan?

Een upje :slightly_smiling_face:

Mijn vriend studeert in Arnhem en ik ben er soms op bezoek. Ik vind het een hele leuke stad, mensen zijn er vriendelijk. Dus ik denk dat je uiteindelijk wel vrienden zult maken. Heb je niet een paar leuke huisgenoten? kwa uitgaan kan ik je niks aanraden, enigste keer dat we op stap zijn gegaan toen ik er was was op koninginenacht, en dat was zo uberdruk dat we maar weer naar huis zijn gegaan.

Waarschijnlijk kom ik er over een jaar of 2 wel te wonen, als we gaan samenwonen, want hij moet nu nog 3 en een halve jaar studeren :0.

Mijn huisgenoten zijn allemaal minstens 10 jaar ouder volgensmij, dus dat gaat hem helaas niet worden xD

Dat maakt toch niet zo heel veel uit? De kamergenoten van mijn vriend zijn ook ouder, (alhoewel ze wel op dezelfde opleiding zitten in een rallyteam). Misschien zijn het wel hele leuke mensen die jou wel even op sleeptouw willen nemen haha.

Haha, nouja, deze mensen niet xD
Het zijn enkel mannen en ze spenderen al hun avonden aan gamen, dusja :stuck_out_tongue:

Word lid van studentenverenigingen!

http://creas.net/ deze heeft een gezellig eigen kroegje :slightly_smiling_face:

waar kom je zelf eigenlijk uit de buurt? misschien kunnen je vriendinnen van daar ook eens langskomen, zodat je een beetje samen op pad kan gaan en arnhem kan verkennen?

Arnhem is leuk! Tapas bij Habana, stappen op de korenmarkt (juicy lucy vinden mijn vriendinnen en ik altijd erg leuk). Sonsbeekpark zoals al is genoemd. Woon je een beetje dicht bij het centrum?

Ik studeer nog niet, dus studentenvereniging gaat hem niet worden xD
Ik woon aan de velperweg, 15 minuutjes fietsen dus.

In Arnhem (het zuiderlijke gedeelte) heb je de Rijkerswoerdse plassen. Heel arnhem trekt hier naar uit in de zomer. (En natuurlijk ook naar sonsbeek) Je kunt hier zwemmen (het is niet erg schoon, maar het wordt wel gecontrolleerd, je moet daarna gewoon douchen).

En verder, ja kijk gewoon. Vraag bij studiegenoten :slightly_smiling_face: