Armspieren trainen

Hey,

Aangezien ik nu zo zwak ben in mijn armen wil ik hier graag iets aan doen, ik kan namelijk zelfs geen een push-up en 5 kilo vind ik al veel. Ik heb echt totaal geen kracht in mijn armen en dit vind ik wel belangrijk om te hebben. Hebben jullie goede oefeningen en/of schema’s om mijn armen sterker/gespierder te laten worden?

Ik gebruik kettlebells(te koop bij de action) het is erg handig! Als je nou bijvoorbeeld eerst 2 kilo gebruikt, kan je het later nog opbouwen.

Als je zwaarder wil tillen is het handig om zowel je rug als je armen te trainen. Ik train in de sportschool maar als je op youtube zoekt heb je ook veel thuisoefeningen. :slightly_smiling_face:

Train dan inderdaad ook je rug en buikspieren. In het begin zul je nog niet merken dat het nodig is, maar zodra je wat zwaarder gaat trainen, is het echt belangrijk om een sterke rug te hebben en deze houd je in balans door je buikspieren te trainen zegmaar.

En wat voor oefeningen doen jullie dan? Mag ook in de sportschool maar ik heb het idee dat die niet zo goed werken op de een of andere manier… :cold_sweat:

Ik had dit ook heel erg, totaal geen kracht in mijn armen, maar sinds ik yoga doe merk ik al heel veel verschil. Zoek eens Bad Yogi op op YouTube. Daarnaast zijn Blogilates, Ballet Beautiful, Psychetruth en Fitnessblender ook heel handig als je thuis wil trainen!

^Thanks! Hebben jullie nog meer oefeningen?

Als ik jou was zou ik in de sportschool eens een trainer aanspreken. Je armen gelijk met gewichten trainen is best pittig. Er zijn wel makkelijke oefeningen, bijvoorbeeld de bench press, maar die stang zelf weegt al zo’n 20kg dus je zult eerst met lichte gewichten aan de slag moeten en simpele oefeningen doen denk ik.
Ik ben ook geen pro hoor, maar als je gelijk 3 dagen niet meer kunt trainen doordat je zo’n spierpijn hebt is er ook geen zak meer aan, haha!

je kan bijvoorbeeld bench press doen maar dan niet met de stand maar met losse gewichten begin bij 3 kilo warming up 10 setjes
daarna 5 kilo en dan nog eens 6 kilo en probeer die 5-6 kilo tussen de 12-15 setjes te houden. heb je de 15 makkelijk gehaald neem je een gewicht hoger om je spieren prikkels te blijven geven:)

je kan ook dan dumbbell row doen