argumenten

Ik had een vraagje he, voor Nederlands moet ik een betoog schrijven over gehoorbeschadiging bij jongeren. Normaal ben ik erg goed in betogen schrijven maar er zijn nauwelijks voorbeeld betogen te vinden.
Ik zoek nog 2 goede argumenten voor het standpunt; Er moet meer gedaan worden om gehoorbeschadiging bij jongeren te voorkomen.
Ik heb de inleiding al perfect gemaakt. Het eerste standpunt gaat over de kosten.
Misschien zou ik er een kunnen doen over het gevaar van gehoorschade, bijvoorbeeld in het verkeer enzo. En dan in de conclusie ga ik vertellen wat er gedaan moet worden om het te voorkomen.
Iemand help? :grinning:

oh als iemand een contra en verwerping weet, graag. :stuck_out_tongue:
Ik weet dat ik het zelf moet maken natuurlijk, maar ik vraag even jullie mening want ik zit er echt al een week over te zoeken op internet.

dankjewel!

Heb je al informatie opgezocht over hoeveel jongeren er last hebben van gehoorbeschadiging? En wanneer men van gehoorbeschadiging spreekt? Daarna kun je kijken waar die beschadiging vandaan komt, ik denk hierbij bijvoorbeeld meteen aan discotheken met keiharde muziek aan.
Een argument is dat als je slecht hoort, je ook slecht kunt communiceren, de sociale vaardigheden lijden er dus onder en die zijn heel belangrijk. Veiligheid in het verkeer vind ik ook een goede. Succes!

haha ja die dingen heb ik allemaal al in de inleiding gezet :slightly_smiling_face:
Dankjewel! x

ik weet niet of je het er al in hebt, maar mijn vader heeft dus gehoorbeschadiging en hij hoort de hele dag door, een soort van hoge piep…