Argumenten waarom een 16-jarige Christen wél uit kan gaan

Hee,
Ik ben Jo-Ann en ben dus 16 und Christen. Alleen ik mag van mijn ouders niet uitgaan. Met uitgaan bedoelen ze alle leuke dingens die je s’avonds buiten huis doet: dus naar een bar, naar een schoolfeest, naar een discotheek etc. Mijn ouders vinden dat ik daar gewoon niet ‘hoor’. Mijn moeder lachte mij vandaag keihard uit toen ik haar zei dat het mij leuk lijkt om aanstaande vrijdag naar een schoolfeest te gaan. Ze zei dat ik dat ik niet kon weten of het leuk was, omdat ik er toch nooit was geweest. *toen grijste ze breed* En ik kon ook gewoon een andere keer met mijn vriendinnen gaan dansen en dan gewoon thuis.
Ik wil gewoon zien hoe het is, het gewoon een keertje meemaken. Waarschijnlijk blijf ik tot mijn 21e thuis omdat de opleiding die ik na t’HAVO ga doen in de buurt is. Mijn mama zij doodleuk dat ik tot mijn 21e dus niet uit mag.
Ik vroeg mij af wat jullie voor tegenargumenten hebben, mijn mama dist mij namelijk altijd!
Thanks for the help!

& Als ik weer 1000-en 1 spelfouten heb gemaakt, tell me en dan verander ik het. Ik zíe het gewoon echt niet. Sorry for that!

x

Je kan toch ook uit huis gaan, ondanks dat het dichtbij is?
Maar het argument van je moeder van ‘dat kan je niet weten, je bent er nog nooit geweest’ is onzin. Dat zou betekenen dat je nooit iets nieuws zou kunnen doen, omdat je niet zou weten hoe het zou zijn. Maar ik weet verder geen argument voor je :frowning_face:

Nee precies het is niet echt een logisch argument, maar dat meent ze ook gewoon.

Omg. Ik kan zo niet tegen dat strenge cristelijke gedoe. Wat super rot voor je dat je ouders zo tegen je doen. Het is toch heel normaal dat je uit wilt gaan, mag je niet van je leven genieten? Desnoods zou ik het gewoon stiekem doen, zeg dat je bij een vriendin blijft slapen en dan ga je stiekem gewoon met haar uit. Dit is misschien wat overdreven maar ik zou dat doen :’).

Vanuit christelijk oogpunt kun je zeggen dat er in de bijbel staat dat je genieten mag van je leven. Maar anders kun je het beste gewoon gaan. Als ze je niet kunnen tegenhouden doen ze dat ook niet meer. Het is misschien kut maar dat doet jou moeder ook tegen jou en het is jou leven.

Ze moet gewoon begrijpen dat uitgaan niet alleen voor de jongens is!
Maar je doet het ook gewoon om lol te hebben met je vriendinnen toch!
Misschien kan je zeggen dat je er ongelukkig van word en dat het nou eenmaal bij de leeftijd hoort… En zeg dat t je verdrietig maakt als je ziet dat al je vriendinnen wel gewoon mogen!
Desnoods lieg je een keer dat je bij een vriendin gaat slapen.
Ik vind het wel naar voor je hoor pff…

een schoolfeest is toch anders dan een discotheek?

^^ Ik idd ook niet. Ben blij dat mijn ouders niet gelovig zijn anders was het iedere dag dikke ruzie in huis. (nog meer dan het al is)

Krijg je wel eens wat nieuws te eten? Ik zeg dan meestal als het vies ruikt; Bah dat lijkt me vies en dan zegt mijn moeder; Nee joh probeer het nou maar eerst!
En bij dat soort dingen kun je haar argument gebruiken; Ik kan niet weten hoe het is want ik heb het nog nooit geproefd. Ik eet wel gewoon wat anders.

Teminste, dat zou ik doen xd Bij al dat soort dingen haar argument gebruiken; dan krijgt ze misschien door dat het echt een bullshit argument is.

en ik zou het eerlijk gezegd ook stiekem doen :’) (uitgaan)

Dat kan niet dta van dat stiekem want mijn vriendin heeft een soort pre-party georganiseerd. Omdat ik waarschijnlijk niet zou mogen, maar daarna gaan ze naar dat feest. Dan moet ik gewoon naar huis, mij ouders hebben dat zo door.

Maar ik ga dat van dat eten zeker proberen! Want ze klaagde vandaag nog dat veel kinderen te vaak zeggen’dat is vies’ terwijl ze het nog nooit hebben geproefd

ooh man wat nietchill!zegt ze echt dat het niet mag omdat je Christen bent? dat is toch een gek argument? we leven niet meer in 1500 hoor :s ik zou gewoon gaan, maarja.

Ligt eraan wat voor een schoolfeest het is, ons schoolfeest wordt altijd gehouden in een discotheekje die ze afhuren. Dus in principe gewoon hetzelfde, maar dan met mensen uit de school.

Ga gewoon stiekem. Of zeg dat je ibj een vriendin slaapt en doe het dan?
Wat wil ze voor straf geven als je toch al nooit weg mag?

That’s just me

Dat is inderdaad lastig ja… Kun je misschien wat argumenten opnoemen die je moeder gebruikt? Dan kunnen wij daar goede, duidelijke tegenargumenten voor verzinnen?

• Je kunt niet weten hoe het is want je bent er nog nooit geweest, ga maar thuis met je vriendinnen dansen.
    → Nee dat klopt. Maar als jij mij een bord met eten voorschoteld dat ik nog nooit gegeten heb, eet ik het toch ook gewoon op terwijl ik niet weet hoe het proeft en ook gewoon wat anders kan pakken dat ik wel ken? Als ik naar school (volgende klas) jaar ga blijf ik toch ook niet thuis omdat ik niet weet hoe het is en net zo goed thuis in mijn eentje kan leren? Voor alles moet een eerste keer zijn. Ook voor uitgaan.

Sorry voor als het niet klopt, ik ben hier niet zo goed in :’)

God heeft toch nooit gezegd dat je niet uit mag gaan :wink:

ik zou het gewoon stiekem doen xD
want kom op zeg! die argumenten die je ma gebruikt zijn geen eens argumenten >_> sowieso vind ik dat je over 2 jaar al alles mag doen wat jezelf wil! want je bent dan gewoon volwassen! er staat niet in de bijbel dat je niet naar feesten etc. mag gaan. god wilt toch ook alleen maar dat je gelukkig ben? je ouders kunnen je niet voor altijd van de buitenwereld afhouden…

Ga gewoon wel, als je de regels vaak genoeg overtreed gaat ze eraan wennen. De eerste keer dat ik om 5 uur thuis kwam was ze woest, de tweede keer ook, de derde keer zei ze: Bel je voortaan wel waar je blijft? Je moet ze eraan laten wennen :wink: Ga eerst naar een schoolfeest, de volgende keer naar een café en de keer daarna naar een discotheek? Jezus dronk ook wijn hoor hihi! :wink:

Ik ben zelf ook christen, van mijn ouders mag ik wel naar schoolfeesten enzo. Zijn jouw ouders streng christelijk? Zoek naar teksten in de bijbel waarmee je jouw ‘standpunt’ kan verdedigen.
Ik zou het NIET stiekem gaan doen, daar schiet je niets mee op.
Mijn tegenargumenten:

• als je 21 bent, wil je meteen alles doen (ga je de ‘verkeerde’ kant op)
  • je leert door het mee te maken
  • vraag aan haar waarom je niet mag, vraag naar haar argumenten
  • laat haar met een ouder van 1 van je vriendinnen praten (het liefst ook een christen)

Note me maar als je nog meer nodig hebt (heb inspiratie! :astonished:)
xx

zeg dat als je op jonge leeftijd gewoon dit soort dingen mag doen dat je er mee om kan leren gaan.
als ze jou ‘onderdrukken’ zal je wanneer het wel mag ineenkeer helemaal los gaan en dan pas is het wel gevaarlijk;D

als je alles geprobeerd hebt ook dat eten dinges, dan zou ik ook gewoon stiekem gaan want ja hoort bij het puber leven x)

Ik ben ook christen, mag niet naar discotheken enzo maar wel naar schoolfeesten enzo!
Maar ik word altijd boos als ik ergens niet heen mag, dan roep ik altijd ja dat is toch mijn eigen verantwoordelijkheid, vertrouwen jullie me niet ofzo dan? Ik ben bijvoorbeeld echt niet van plan om met iedereen te zoenen of het bed in te duiken. En als mijn ouders mij dan verbieden naar die feesten te gaan denk ik altijd dat ze me daarin niet vertrouwen ofzo.