Ik heb woensdag een debat over de stelling: De immigratie moet beperkt worden.
Ik val deze stelling aan en ben dus een tegenstander.
Weten jullie nog enkele argumenten tegen deze stelling?
Ook zou ik het fijn vinden om wat meningen over deze stelling te horen.
Alvast bedankt!
- Het is tegen de huidige EU-wetten/internationaal recht, het kan dus niet eens
- Het is onmenselijk vluchtelingen terug te sturen
- Immigranten zijn een waardevolle toevoeging aan de Nederlandse economie (hardere werkers, lage lonen)
Zelf ben ik ook tegen de stelling, omdat wij het allemaal maar goed voor elkaar hebben in het Westen, terwijl we helemaal niet zo hard hoeven te werken. Wij hebben echt niks te klagen hier.
Ik kan je niet helpen, sorry ik ben voor
Tip heb ik wel, vaak staan er op internet veel discussies over bepaalde stellingen, google het eens, weet zeker dat je nog vanalles kunt vinden, in heel veel forums wordt gediscusseerd en zijn beste goede argumenten soms te vinden. Ik gebruikte dit vaak als ik op school moest discusseren en bijv tegen moest zijn terwijl ik zelf voor ben.
Nederland is een kenniseconomie. Een hoge opleiding staat hoog in het vaandel. Hierdoor verliezen we veel ‘handarbeiders’, aangezien het grootste deel in een andere sector werkt. Immigranten vangen dit op, want die willen wel de vuile klusjes doen die Nederlanders vertikken te doen. Zonder immigranten zou Nederland nauwelijks meer kunnen bestaan.
- iedereen heeft gelijke rechten
- multiculturalisme is goed, je wilt veel culturen vanwege de verschillende dingen die je dan nederland binnen brengt, dat is goed
ook al ben je het er niet mee eens, probeer te bedenken wat je argumenten voor zouden zijn, en weerleg die, dan heb je automatisch jouw argumenten.
Bedankt voor jullie argumenten.