Are we human, or are we cancer?

Jullie kennen hopelijk het nummer ‘Human’ van The Killers?
Zo niet, beluister em hier: http://www.youtube.com/watch?v=n6r4KT8-VX0

Nou, mijn broer en ik zijn er achter gekomen dat ‘dancer’ waarschijnlijk eerst ‘cancer’ was. Als je naar de tekst van het nummer kijkt, lijkt het me ook logischer dat het cancer moet zijn. Bijv omdat je in het eerste gedeelte, voor het refrein, veel de ‘k’ klank hoort. Dit zou dan in het refrein terug moeten komen in het woord cancer.
En in het refrein staat ‘my sign is vital’, dat kan je ook op een andere manier opvatten, ‘sign’ betekend namelijk ook sterrenbeeld in het Engels, en cancer is een sterrenbeeld. ‘My sign is vital’ kan je dus opvatten als ‘mijn sterrenbeeld is van belang’, want je bent cancer (kreeft) of je bent het niet.
Je merkt ook dat de vraag ‘Are we human or are we dancer’ eigenlijk nergens op slaat. Zouden ze ‘cancer’ bedoelen, dan kan je de tekst politiek opvatten, zijn we als een kankergezwel voor de aarde?

Er zijn trouwens ook mensen die beweren dat het ‘denser’ (dik, dicht) is ipv dancer. Dus ‘Zijn we mens, of zijn we steviger/dikker dan een mens?’.
Maar dat dat het is, lijkt me sterk.

Hoe dan ook, veel mensen zijn het er mee eens dat ‘dancer’ eigenlijk iets heel anders moet zijn. Wat denken jullie?

Ik heb eigenlijk nooit echt naar de tekst geluisterd van dat lied :stuck_out_tongue:
Maar kan idd op verschillende manieren opgevat worden :ok_woman:

hm, nou, als ik hem luister dan sta ik daar niet echt bij stil, ik ging er gewoon altijd vanuit dan het dancer was.

ja dat vroeg ik me eigenlijk ook al heel lang af:P maar ik kan het ook nergens vinden

Ik vond het al zo’n onzinnig lied, als het idd cancer zou zijn, had ik misschien wel een poging gedaan om te tekst te lezen.

het is niet cancer
volgens mijn broer is het danser, met een S dus
Hij zei dat het iets betekende van: zijn we menselijk?of zijn we meer dan dat?
Ik heb geen idee maar het is volgens mij zeker weten niet cancer…

Dat is het niet kijk maar op hun officiële website
http://www.islandrecords.com/site/artist_bio.php?artist_id=547

Ik citeer:
“Those familiar with the band’s oeuvre will recognize their signature in the synth-heavy “Human,” four minutes of sweeping, epic rock, on which Flowers sings: “My sign is vital/ My hands are cold/ And I’m on knees, looking for the answer/ Are we human, or are we dancer?” He says the lyrics were inspired by a disparaging comment made by Hunter S. Thompson about how America was raising a generation of dancers.

Dus wat jij zei klopt niet :wink:

volgens mij is het denser
want dancer slaat echt nergens op (:

ik hoorde vanochtend op de radio een theorie over dat het wél dancer was. Volgens die DJ ging het over of we mensen waren (‘are we human’) of een soort van poppetjes, die door iemand anders bestuurd zouden worden (‘or are we dancer’)
zelf heb ik geen idee, op zich maakt het niet veel uit, het blijft een leuk liedje :slightly_smiling_face:

en volgens mij is dancer met een C

ik heb een interview gelezen met de Killers, en het was:
are we human or are we dencer
dat had de zanger van de band ergens gehoord en dat vond hij wel leuk klinken in een nummer.
flutverhaal i know, maar het is toch echt zo.

Hij bedoelde niet dancer als in iemand die danst :stuck_out_tongue:

wat bedoelt die dan?
oh laat maar ik weet al wat ze bedoelde:P
ik zat niet op te letten ik dacht alleen, wat maakt ze een erge spelfout
maar dat is niet zo :grinning:

ik dacht eerst huh?
dancer? moet het dan niet dancers zijn?
toen hebben we op het werk echt TE goed naar dat nummer geluisterd, maar zonder conclusie. een aantal keren dachten we dancer te horen, andere keren dancers.

zeeeer nutteloos, maargoed. ik vind het ZOOOO’N vet nummer! wordt er altijd helemaal raar van :grinning:

ik luister em nu nog eens, ik hoor toch echt dancer/denser/iets dat zo klinkt

oké, ik ga even logisch nadenken

dancer kán het niet zijn, zou TE onlogisch zijn en het klopt gramaticaal niet
dat danser ofzoiets vind ik dan nog het meest logisch klinken… dan zit er ook nog enige logica in de songtekst

is het niet gewoon denser? Er stond ook een hele discussie over op youtube.

ik hoor iig geen cancer.

het is toch een zin van een filosoof of wat dan ook, van heel lang terug.
zoiets kwam eerst op de radio.

Heb je niks beters te doen ofso dat je daar helemaal over na gaat zitten denken :expressionless: :S

beetje vergezocht.