Architectuur

Heei meiden,

Ik wil als ik van de middelbareschool afkom iets met architectuur gaan doen.
Welke diploma heb ik hiervoor nodig?
En welke opleiding moet ik hiervoor na de middelbareschool gaan doen?

Zouden jullie mij hier wat informatie over kunnen geven?

Liefs, Rowena.

Ehm, ik wou ook architectuur/interieurarchitectuur studeren, maar ik vond niks in Nederland dat ik echt bij mij vond passen. Architectuur op de technische universiteiten was te technisch voor mij, maar misschien is het wel iets voor jou? Dan heb je dus een VWO-diploma met … volgensmij N&T nodig, dat weet ik niet zeker trouwens. Ik studeer nu Interieurarchitectuur in Belgie, en daarvoor had ik een VWO-diploma met maakt niet uit welk profiel nodig. :slightly_smiling_face:

En welk middelbareschool niveau heb je hier in ieder geval voor nodig? Ik doe Theoretische leerweg. Is dta goed genoeg of heb ik nog wat anders hiervoor nodig?

Dit kun je ook op google vinden maartoch.
Interieurarchitectuur en gewoon architectuur zijn twee helemaal verschillende dingen. ikzelf heb 1 jaar architectuur gestudeerd aan de hanze hogeschool in groningen (HBO) het was toch niet helemaal mijn ding, al is het 1e jaar toch nog meer een basisjaar. Ik kan deze opleiding nog steeds wel aanbevelen als je architectuur wil doen en je hebt een havo diploma, groningen is een leuke stad en bij deze opleiding zitten leuke docenten. Ook de lessen zijn interessant en je leert veel, je werkt altijd in groepjes van 10 of minder daardoor is de begeleiding ook goed.

HAVO → bouwkunde/architectuur fase 1 o.a. in Groningen aan de Hanze hogeschool via hier kun je doorstromen naar de uni en daar een verkort programma volgen.
VWO → technische universiteit eindhoven of delft, studie: architectuur

Voor allebei heb je N&T profiel nodig of N&G met wiskunde B (in elk geval heb je sowieso wiskunde B en natuurkunde nodig)