arbeidsmarktgekwalificeerd assistent.

Lieve girlsceners, als je geen zin hebt om alles te lezen kan je ook gewoon alleen het eerste stukje lezen!

Ik heb veel pech gehad met opleidingen, o.a. de kappersopleiding (die ging een soort van failliet, lang verhaal) en nu zit ik al bijna anderhalf jaar thuis. ik werk wel, maar niet veel, en ik ga er in juni ook stoppen omdat ik het er niet naar mijn zin heb. Nu kwam ik de opleiding arbeidsmarktgekwalificeerd assistent tegen op de website van het kw1c, en het spreekt me aan aangezien ik niet precies weet wat ik wil. ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met deze opleiding? ik wil graag BBL doen, maar dan moet ik dus nu nog een werkplek gaan zoeken, en dat vind ik lastig.

dit staat er bij BBL:
Je wilt graag aan de slag. En dan is het handig om een diploma te hebben. Met het diploma ‘Arbeidsmarktgekwalificeerd Assistent’ heb je een streepje voor!
Je hebt al werk gevonden bij een bedrijf. Dat kan zijn in de sector techniek, economie en handel of zorg en welzijn. Je doet eenvoudig werk. Zelf ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit en snelheid. Maar er is altijd een oudere collega die jou begeleidt. Een prima manier om je verder te ontwikkelen.

en dit bij BOL:
Je hebt nog geen beroepskeuze gemaakt. Je weet nog niet precies wat je wilt. Dan kan de opleiding Arbeidsmarkt Gekwalificeerd Assistent (AKA) je helpen.
Je komt drie dagen in de week naar school. Twee dagen per week oefen je in de praktijk. Het eerste deel van het schooljaar leer je algemene vaardigheden. Denk aan ‘op tijd komen’, ‘samenwerken’ en ‘instructies ontvangen’. In het tweede deel kies je voor een richting (techniek, economie en handel, zorg en welzijn). Vanaf dan volg je vooral lessen die speciaal voor jouw richting handig zijn.

up?

Je kunt vast informatie aanvragen op de school waar je dit kunt doen, of misschien hebben ze informatiedagen/avonden?

mag ik iets vragen bedoel dit niet lullig ofxo hoor …
maar op welk niveau zit jij?want kapper is toch niveau 2 of 3?