Apple vragen

Heeii iedereen!
Ik heb een vraag over de Apple Macbook Pro. Hoe moet je een plaatje opslaan? Want als ik op de rechtermuisknop klik dan gebeurt er niks en ik had ook een vraag hoe moet je iets kopieeren of knippen? want dat lukt ook niet met de rechtermuisknop…

XOXO

Gwoon hetzelfde hoor, rechtermuisknop en dan ‘afbeelding oplslaan als…’ Tweevingers op de laptopmuis! Shortcute Apple

of appeltje + muisklik, de apple’s bij mij op school hebben dat ook, dan werkt rechtermuisknop niet

kopieren = cmd + V
De commando’s werken hetzelfde als bij Windows met CTRL, maar met Apple is het dan cmd.

ik gebruik nooit een muis, vind het handiger zonder. :slightly_smiling_face:
op de touchpad klik je gewoon met twee vingers tegelijk et voilà. Scrollen is er ook veel handiger mee vind ik.

Je kunt trouwens ook md + shift + 4 doen… Dan krijg je een soort printscreen, maar je kunt zelf wel bepalen wat er op komt. Komt gewoon op je bureaublad te staan.

Weet trouwens iemand hier hoe je een streepje op je o krijgt?

slepen naar finder

Bedoel je dit: ò ?

alt en ` is `
en alt en e is ´
alt en u is ¨
alt en i is ^

je moet alt en de letter tegelijk indrukken, en dan kun je de letter typen die je moet hebben

met de rechtermuisknop kan je volgensmij ook crtl en dan gewoon klikken

je kan trouwens ook de rechtermuisknop instellen!
ofja tenminste, met mijn iMac kan dat. Alleen mijn broer heeft dat gedaan, dus ik weet niet hoe dat moet, maar ik denk gewoon linksboven op dat appeltje klikken, het menu zegmaar, en dan systeemvoorkeuren, zal het vast wel ergens bijstaan.

Ja.

druk de toets onder die met het $-teken in en druk daarna de o-toets in. (:

weet iemand misschien hoe je printscreen moet maken ik snap de manier niet van: xShutUpAndSing

Cmd + shift + 4. En dan slepen.

en als je iets hebt geselecteerd met print screen hoe moet je het dan wegslepen?

en als je iets hebt geselecteerd met print screen hoe moet je het dan wegslepen?

je kunt een printscreen van de hele pagina maken met cmd shift 3
of cmd shift 4, en dan moet je het stuk dat je wilt printscreenen maken (mt zo’n vierkantje net als in paint) en dan slaat hij het gewoon op je bureaublad

maar de nieuwere modellen hebben geen appeltje meer :wink:

Appeltje is gewoon CMD

jaa weet ik, maar

laatmaar aha, ik voegde het gewoon even toe :stuck_out_tongue: