Appelpop - Camera

Hee iedereen!
Ik had een vraagje en vroeg me af of jullie dit weten. Vanavond ga ik naar Appelpop (gratis festival in Tiel) en dit staat op de website:

De volgende zaken mogen niet mee op het Appelpop terrein en zullen dus bij controles moeten worden ingeleverd of naar huis gebracht:
drink- en etenswaren
glaswerk
plastic flessen
blik
vuurwerk
wapens
gevaarlijke voorwerpen
parfum, deodorant en overige spuitbussen of –flessen
geluids- en of beeld opname apparatuur, m.u.v. mobiele telefoons (op de muziek en optredens van de artiesten is het beeld- en geluidsrecht van toepassing)
(semi-)professionele fotocamera’s, waaronder wordt verstaan camera’s met verwisselbare lenzen
paraplu’s
stoelen, krukjes e.d.

Zou dit dan ook betekenen dat niet-professionele fotocamera’s niet mee mogen? Vind het een beetje raar dat ze geluids- en/of beeld opname apparatuur en professionele camera samen noemen?
En zouden ze hem dan ook in beslag nemen ofzo?
Ik wil daar ook niet aankomen en dan weer terugmoeten om m’n camera terug te brengen, dus wat zouden jullie doen?

Als deze vraag beantwoord is, kan dit topic trouwens verwijderd worden hoor!

ik denk dat je gewoon digitale camera fzo wel mee mag nemen…

ik vind t gek.
eerst staat er dat beeld opname apparatuur niet mag
en daaronder staat dat wanneer het geen verwisselbare lens heeft wel mag?

Als meisje word je ook niet zo snel gefouilleerd.

Digitale camera mag wel mee!

een digitale camera mag gewoon mee, tenminste, bij alle festivals en concerten waar ik ben geweest is hij geaccepteerd.

Een gewone camera mag wel, en als meisje word niet zo uitgebreid nagekeken. Tenminste bij mij was dat niet zo :’)

Oke, heel erg bedankt iedereen!
Dan neem ik hem maar gewoon mee en dan verstop ik 'm wel in een vest ofzo voor de zekerheid.

(semi-)professionele fotocamera’s, waaronder wordt verstaan camera’s met verwisselbare lenzen.

Heeft jouw camera verwisselbare lenzen?
Ja > mag niet
Nee > mag wel

Het staat er gewoon hoor…

het staat onder elkaar in een opsomming. Een gewone digitale fotocamera mag, zolang er geen verwisselbare lens op kan, en opname en beeldapparatuur gaat over videocamera’s e.d., omdat er copyright zit op de show van de artiesten. Maar als je met een digitale fotocamera filmpjes maakt is dat ook geen probleem, omdat de kwaliteit dan in de meeste gevallen ruk is. Het gaat er om dat je geen “live dvd’s” op gaat nemen ofzo.

of in het zijvakje van je tas, toen ik naar decibel ging hebben ze bij mij daar niet ingekeken…

Oke, gelukkig!

En mijn camera heeft inderdaad geen verwisselbare lens.

jammer dat ik alleen maar camera’s mét verwisselbare lenzen heb.
gewone camera’s mogen namelijk gewoon naar binnen.

misschien moet je even bellen ofzo, haha.

Als het gratis is kun je waarschijnlijk gewoon naar binnen, erg gecontroleerd wordt het niet, ik kon bij een ander gratis festival gewoon naar binnen lopen, en ze kijken ook niet of je zoiets bij je hebt.
Volgens mij waren er namelijk wel meerdere mensen die daar gewoon met een spiegelreflex waren, terwijl op de site stond dat dat niet mocht.

En een gewone digitale camera mag wel mee hoor!

Ze zijn echt heel erg streng bij appelpop.
mijn spiegelreflex mag dus niet mee =(
maar een gewone digitale is niet erg hoor!
als de lens maar niet verwisselbaar is.

oja bij muse had ik mijn mini digitale camera dingetje in mijn panty gestopt, onder mijn rokje x]

Hahaha, die vind ik wel heel mooi!

bij Appelpop zijn ze wel heel streng, veel mensen op klein oppervlak. Tis ook niet voor niks grootste gratis meerdaags festival van nederland. En ik heb van vrienden van mij gehoord (die het dus organiseren) dat ze dit jaar nog strenger gaan zijn.