Appelhof

Hallo meiden,
Ik had een vraagje, ik ga deze vakantie waarschijnlijk een weekje naar Appelhof terschelling, ik ben wel een paar keer op terschelling geweest en ook wel eens langs appelhof omdat ik daar mensen had leren kennen en het lijkt me echt super om er zelf met een paar vrienden heen te gaan. Nu zou ik graag willen weten wat jullie ervaring zijn en of jullie misschien nog tips hebben om mee te nemen op zo een vakantie?
xxx

Suuuuuuuuuuuper! Dat zou ik nog wel eens willen overdoen!
Speciale dingen die je mee moet nemen ofzo nee niet echt?
Paracetamols etc voor de ochtend haha?

Ik vond het om heel eerlijk te zijn 3x niks. Ontzettend vies en wij hadden 2 tenten gehuurd: allebei vies en kapot. Als het regende lekte die ook nog eens! Slechte ervaring dus voor mij…

ben zelf niet geweest maar heb wel goede verhalen gehoord! je moet er toch zelf wat van maken :stuck_out_tongue:

^
handig is als je je eigen tenten meeneemt, weet je zeker dat je goedzit !

Ik ben vorig jaar heen geweest met 10 personen (inclusief ik), en ga nu met 2 anderen en mezelf. Goed teken dus!

Maar ik vond het echt super toen. We hadden super buren, nooit echt last gehad van bewaking enzo. De wc’s enzo zijn niet altijd even schoon, maar daar moet je even doorheen kijken. De douches zijn wel warm, alleen de 1 gaat langer dan de ander. Dus het is even proberen. Maar zelf vond ik dat geen probleem. Zorg alleen dat je niet een te grote troep buiten hebt, want dan word je er 's ochtends wel uit gegooid om het op te ruimen. Op de camping kan je een bezem en stoffer en blik lenen. Kost niets, maar als je ze kwijt raakt moet je wel dokken.

Wij kregen onze borg allemaal terug. Dus dat viel ook wel mee vond ik. We hadden ook super gezellige buren, maar dat is dus altijd verschillend.

We hadden onze tuintafel kapot, want een aantal planken gingen los toen we hem op probeerde te tillen. Toen gingen we dat zeggen, en binnen een kwartiertje was er iemand om ze weer vast te maken. Kost niets, en is goed opgelost.

Als tips:

• Neem 1 euro muntjes mee voor de douches. Het is moeilijk als je wilt douchen en dan geen muntje hebt :d
  • Een party tent. Wij hadden dat, en was super fijn! Als het wat harder waaide, had je daar geen last van. Als het beetje regende, geen last. En met de zon was het ook wel fijn.
  • Je hebt gewoon licht in de tent, maar geen spiegels. Dus laat iedereen een spiegel mee nemen. Niet allemaal 1 spiegel, want ik had als enige een spiegel mee en die was dus gesloopt.
  • Een stekkerdoos. Dat is echt goud. Dan kan iedereen zijn mobiel opladen. Wij konden ook fohnen en stijltang gebruiken en koelkast, mobieltjes opladen tegelijk. Maar dat was niet overal zo.
  • Een matje voor onder je luchtbed. Vooral als er iemand rookt. De sigaret brand zo een gat in je luchtbed. Dan ben je ook mooi de lul.
    -Om je luchtbed op te blazen heb je daar bij de wc’s een pomp geval, en die is echt heel handig en snel. Dus gebruik die!
  • Wij hadden een kooktoestel mee genomen, maar nooit gemist. Tenzij je iedere ochtend ei wilt bakken enzo, maar dat vonden wij niet nodig. Wij hadden amper honger 's ochtends.
  • Misschien heel vies of stom, maar diarree remmers. Als jij 7 dagen achter elkaar drank drinkt, raak je dan echt aan de schijt :p. En het is nogal raar als je iedere keer langs de zelfde tent loopt/rent. En ook echt niet fijn. Vooral als je niet dichtbij de wc’s zit.
  • Als je aankomt, moet je contant geld hebben voor de tent te betalen. Dus van te voren pinnen!

Verder weet ik niets. Ik denk er over na.
Wanneer ga je? :stuck_out_tongue: (datum)

Ik wil echt super graag samen met een vriendin.
Maar ik heb geen idee hoe we dat allemaal een beetje rond gaan krijgen.
Hoeveel geld je nodig hebt aan uitgaan etc. blugh

Het licht er allemaal aan met hoeveel personen je gaat. Met hoe minder personen je gaat, hoe meer je kwijt bent aan de tent. Ik ga dit jaar met 3 personen. We zijn volgens mij 250 euro kwijt aan boot, tent en fiets. 2-3 weken na je boeking krijg je een aanbetaling thuis gestuurd, en die moet je binnen 2 weken betalen. Wij moesten 50-60 euro betalen. Je moet ook betalen voor administratie kosten, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Maar ik heb daar denk ik 15-20 euro per dag boodschappen gedaan, en sigaretten enzo. Heb daar denk ik 200-300 euro uitgegeven. Maar ben niet iedere dag uit gegaan! Dan kan er wel wat geld bij op komen omdat je (neem ik aan) met de taxi gaat.

@viesesok Ik weet nog niet zeker wanneer we gaan, maar als we gaan week 29. Een paar moeten nog even regelen of ze mogen. :slightly_smiling_face: Maar echt super bedankt voor je tips haha, die diaree remmers vond ik echt geniaal, maar indd wel echt handig haha. Maar jaa dat vroeg ik me ook af, hoeveel geld moet je zelf meenemen voor een week voor eten drinken uitgaan en dat soort dingen?

Nouja, bij het wrakken museum is het ongeveer 10 euro per maaltijd. Maar wij hadden al genoeg aan een stokbroodje ofzo. Je kan daar broodje gezond (4-5 euro voor een best groot broodje) tot een hamburger menu (10 euro ong en dan heb je best bord). Maar ik zei dus al, wij dede 15-20 euro per dag aan boodschappen. De 1e dag natuurlijk wel iets meer, want toen kochten we ook broodbeleg enso. Na die tijd is het gewoon aanvullen. Maar de hele dag door aten we chips, koekjes enzo. En wij begonnen meestal na het avond eten met drinken.
Ik zou als ik jou was min 200 euro mee nemen. (ik denk dat je beter 300~ euro mee kan nemen) Als je rookt of 1 van jullie kan je er wel ong 100 euro bij op tellen. Dat doe je daar de hele dag door. En als 1 van jullie rookt is het ook handig om een asbak mee te nemen. Voor binnen de tent. Anders heb je daar alles onder de troep zitten.

Ohja, zorg dat je sowieso geld achter de hand hebt. Dat je dat van je ouders kan lenen als dat nodig is. Mijn vriendin die was van de picknick tafel gevallen en kon moeilijk lopen, dus moest extra taxi kosten betalen. Op zo iets reken je dan dus echt niet.

Ohja, als je in een tent zit (waar volgens de website) geen picknick tafel bij zit, zou ik alsnog geen stoel of tafel mee nemen. Bij de meeste tenten stonden te tafels wel. En als je leuke sterke buren hebt willen die je vast wel helpen een tafel ergens vandaan te jatten. Maar dit zou ik doen! Als je zekerheid wilt moet je het zelf meenemen!

En nog een tip: Neem een tas mee (die beetje handig is, en nat kan worden) voor het douchen. Er moet sowieso een handoek (of 2) in passen, kleding enzo. En slippers! Ik weet niet of je er van walgt dat je met je blote voeten op de zelfde plek staat waar bijv iemand met voetschimmel heeft gestaan enzo, maar neem dan slippers mee! Ook voor bij het douchen. Ik kan echt walgen daarvan, dus dat was echt nodig.

Ohja, en de tas die nat kan worden omdat je dus de douches niet in je tent hebt. Dus je spullen moeten mee die kant op. Het is best beschamend als jij je onderbroek laat vallen midden op het terrein. En je hebt een klein tussenschot tussen de douches en de omkleed ruimte. Dus je hebt kans dat je alles nat maakt, ook wat in je tas zit.

En een fleece deken. Ik heb niet zonder gelopen. Het kan 's avonds best koud zijn daar. Ik had ook een slaap masker mee, omdat ik totaaaal niet kan slapen met licht. Als je niet kan slapen met geluid, moet je dat doen met oordopjes. 's ochtends hadden anderen uit me tent last van de meeuwen tijdens het slapen. Ik had weinig last ervan haha.
Ohja, een zaklamp is wel handig voor in de nacht. Dan kan je spullen zoeken als iemand het licht al uit heeft gedaan.

En! Neem een koffer ofzo mee waar een slot op kan. Bij ons in de tent is er niets gejat, maar bij de buren was alles uit hun koffers overal heen gegooid. Als je hem dicht doet wanneer er niemand bij de tent meer is, dan is dat voldoende. Probeer geen ruzie te maken met iemand daar op de camping. Dan heb je wel kans dat je vakantie verrot word (door gestolen dingen en vernielingen bijv.)
De tent kan namelijk niet echt dicht. Zit geen slot op ofzo, dus iedereen kan er in.

Oke, ik ben moe en ga slapen. Denk er morgen weer over haha. Ohja, winkel karretjes/wagentjes heb je dus geen muntjes voor nodig, en kan je mee nemen naar de tent. Je kan ze weer inleveren op de camping.

aawh okeee, echt super badankt voor je tips, ik heb er echt zeker wat aan ! Schrijf het er gelijk bij op mn checklist, hihi.
Ga jij ook nog deze vakantie?
ooh en weet je misschien of als je met 7 mensen bent of je dan in een 8 persoonstent mag? :blush:

^ Ja mag! tent is dan alleen duurder. Ik ga oooooook, zin zin zin!

Jaa ik ga van 4 t/m 11 augustus.

En ja, maar de tent is idd iets duurder. Maar verschilt misschien 15 euro ofzo.

Oh! Ik was het belangrijkste vergeten!
Een tosti ijzer. Iemand heeft nog wel een oude, en anders koop je een goedkope voor 10 euro. Je buren zullen ook heeel blij zijn als jullie die mee nemen, en er ook graag gebruik van maken denk ik.
Onze buren kwamen dag en nacht bij ons langs om tosti’s erin te doen. En wij zelf ook. Erg lekker om dan een tosti te eten vind ik.
We deden het zelf gewoon met ham en kaas. Ham koop je gewoon in plakjes, maar kaas kan je in plakjes kopen en in een blok. Ik geef toe, een blok is goedkoper, maar vervelender. Het is toch een vieze bende daar (geen aanrecht enzo) en je moet dat blok ergens op leggen, de kaas schaaf ga je niet altijd voor gebruik schoon maken, en het duurt gewoon langer. Voor gesneden plakjes is makkelijker, geeft minder rommel en gaat gewoon sneller. Dus als je je niet zo veel zorgen maakt om die paar euro, moet je dat nemen!

En wij deden alles met plastic. Hard plastic messen en vorken. We kochten ook plastic bordjes en bekertjes. Om iedere keer als je iets wilt eten een bord of beker af te wassen blijf je dehele dag lopen. Dat geld ook voor pannen enzo.
Dus als jullie van te voren kijken of jullie nog bordjes/bekertjes thuis hebben, scheelt dat misschien ook wel.
Ennn, wij hadden de bordjes, vorkjes en rietjes boven op de koelkast gezet. We hadden bekertjes neer gezet, en in het ene bekertje zat vorkjes, de andere mesjes, de andere rietjes etc. Zo bleef het toch allemaal een beetje schoon.
En met z’n 10en maakt natuurlijk een onwijse troep in de tent. Vooral als de buren er ook bij komen. Iedere ochtend gingen we de matrassen op 1 stapel gooien, en het binnen in vegen. Anders is het later echt een troep, en wil je niet eens meer 1 seconde met je blote voet op de grond staan. En dan komt alles op je luchtbed enzo. Dan slaap je erin. Bah!

Ik bedenk net nog iets! Laat iedereen een rol vuilnis zakken mee nemen. Bij ons gingen er echt veel op een dag door. Bij het schoon maken binnen, de bordjes enzo, vuile was die je dan daarin kan stoppen (voor jezelf natuurlijk), een vuilnis zak buiten, waar je flessen en bekertjes en bordjes in kan gooien. Voor vieze kleding is dat erg handig. Als jij je vieze onderbroek los naast je koffer gooit, en iemand vind hem… Tja. Dan word je echt vierkant uitgelachen :stuck_out_tongue:

En teep! Dat ‘ducktape’? Weet niet hoe je het schrijft :stuck_out_tongue:
Kan je iets mee op plakken, de tent dichten, dicht plakken, noem maar op. Touw is ook handig. Wij gingen onze vuilnis zak buiten vast maken met touw, want soms waaide die is weg. En je kleding kan je daar ook over ophangen. Als je het touw vast maakt aan de tent van de buren, kan je daar je kleding kwijt.

Wow. Ik heb bijna het hele topic vol getypt haha. Zelf verheug ik me er echt weer op. Zelfs in je eentje zou je daar dikke lol hebben. Iedereen is daar echt gezellig. Pas wel op dat je niet bij rare mensen uit komt. De tent in de andere straat stond de hele tijd stijf van de drugs. Echt heel erg.

En stretchers vond ik echt prut. Bij je rug zit een ijzeren staaf, die lekker in je zij zit. Dus gewoon luchtbed, alleen je hebt daar wel kans mee dat ze kapot gaan. Maar doe gewoon voorzichtig, en er gebeurd niets.

IK GA OOOOOK :grin:

^ Voor de 2e keer of 1e keer?

aawh okeee, wel chill dus dat moet je gewoon aangeven ?(a)
tosti-ijzer super goed idee !:o ik denk dat ik misschien gewoon strecher en luchtbed doe kan dat denk je? ;$
Ik heb er echt zin in, hoop echt dat het doorgaat, het zit al aardig vol geloof ik ?:astonished:

Ja kan wel, maar ik denk dat je steeds er van af valt dan :stuck_out_tongue:
Je luchtbed is sowieso breder dan de stretcher. Maar als je slaapt heb je dat niet door, en als je is rolt lig je mooi op de grond. Ik zou 1 van de 2 doen. Ik had dat idee ook, want dan lig je niet op de grond. Maar je luchtbed is dus groter, en ligt denk ik niet veel beter dan gewoon op de grond hoor. En als je bang bent dat je luchtbed lek gaat, misschien heb je nog wel van die strand matjes ofzo. Wij hebben rieten strand matjes, en daar is nooit iets door heen gegaan.

Ohja, huur geen kluisje ofzo. Dat is sowieso waardeloos. Die zit bij de ‘receptie’, en die sluit om zo laat. Dus als jij je portomenee nog moet pakken, en hij is dicht heb je pech. En je mobiel daar in laten is ook niet nodig. Plus, ze zijn echt mini. Ik denk 20 cm bij 10 cm ofzo.
Ik zou alleen stroom en koelkast doen.

Ohja, the big apple vond ik niets aan. Maar wel handig. En je bent gek als je daar muntjes koopt :p. Je kan net zo goed naar de tent 30 meter lopen, drinken op drinken en daar weer naar binnen.

Maar ja, volgens mij begint het vol te raken. Als ik jou was zou ik binnenkort even goed overleggen en dan gelijk boeken.

Ohja, en hoe langer je wacht, hoe duurder de boot word! En ga gewoon voor iedereen de boot en fietsen boeken, anders heb je misschien dat 1 persoon niet mee kan. Of verkeerde boot enzo neemt. Dat ze gewoon geld naar iemand over maken (die jullie allemaal vertrouwen ermee), en dan boeken.

Zorg ook dat iemand nog een portomenee ofzo mee heeft, waar jullie een pot mee kunnen maken. Als er geld over blijft kan je dat gebruiken voor de volgende keer, en anders later verdelen.

Okee, jaa dat is inderdaad wel waar, ik ga wel gewoon boven op me vriend liggen, lekker zacht :grin: die gaat ook mee namelijk ;$ Jaa ik wil ook snel boeken enzo maar sommige doen er een beetje lang over of ze wel of niet mee gaan, maar gewoon beetje pushen hopelijk zijn ze er een beetje snel uit (a) haha. Ooh echtt, maar niet veel duurder toch ? ;o en oohja, ik hoorde van me vriend dat je niet bij elkaar achter op mag met de fiets? Ik denk dan huren we 4 fietsen kan je bij elkaar achter op maar, hij hoorde dus dat dat niet mag… ;S
Maar jaa die kluisjes dat is wel kut, maar je kan toch ook zo een kofferslotje op je tent ritsje doen ? :slightly_smiling_face: