appartement Utrecht

Hey!

Samen met een vriendin ga ik volgend jaar in Utrecht studeren, maar wij willen liever niet in een studentenhuis. We zijn nu volop bezig met het zoeken naar een appartement in Utrecht, maar dit blijkt nog lastiger dan we gedacht hadden. :cold_sweat: Vaak zijn er inkomenseisen en wil de makelaar geen studenten hebben. Verder zijn de appartementen snel verhuurd en zijn er na een korte tijd al veel bezichtigingen ingepland (waarbij de mensen die een hoog maandloon hebben waarschijnlijk voor gaan). Zelf ken ik iemand die een appartement heeft met vrienden in Delft, dus het is wel mogelijk om zoiets te regelen alleen is de vraag naar huizen in Utrecht volgens mij groter.

Nu is dus de vraag of iemand tips voor ons heeft hoe we dit handig aan kunnen pakken (misschien sites bijv? Of tips hoe we een makelaar kunnen benaderen) en of iemand misschien iemand kent die zijn appartement verhuurt in Utrecht. :bowing_man:

Wij hebben dus een appartement nodig met 2 slaapkamers. Ook moet het liggen binnen een straal van 30 minuten fietsen van het centrum en van het UMC. Verder maakt het ons niet echt uit wat er wel/niet in het appartement is.

Zou iemand ons verder kunnen helpen?

xx

Utrecht is heel moeilijk en heel duur. Je kunt kijken of je iets kunt vinden buiten Utrecht (Zeist bijvoorbeeld). Alleen als jullie beide geen vastinkomen hebben, gaat het denk erg lastig worden.

Even voor de lol. Delft heeft volgens de laatste cijfers van het CBS nog geen 100.000 inwoners, Utrecht (stad) is de vierde grootste in Nederland en heeft er ruim drie keer zo veel…Vraag me ergens af hoe goed jullie hier over na hebben gedacht. =)

Ik woon in Rotterdam in zo’n huis. We hebben de makelaar/advertentie via Facebook gevonden. Het is in principe gewoon een huis met 3 kamers maar wij wonen er met z’n drieën in.

NC