appartement huren

zijn er hier meiden die ervaring hebben met het huren van een appartement met een paar vriendinnen/studiegenoten? Want ik zit er wel aan te denken om dat te gaan doen, aangezien kamer in amsterdam vinden onmogelijk is. Maar nu vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn… Ik denk dat mijn ouders wel garant moeten staan? En in amsterdam mag je geloof ik geen sociale huur woningen huren maar verder wel toch?
En iemand nog tips en dingen waar je op moet letten?

Hm naja er was van de week op het nieuws iets met dat je alleen mag samen wonen met je vriend/vriendin. Dus niet met gewoon een vriendin want dan word je het huis uit gezet… Erg vage regeling vind ik zelf. En heb ook geen idee wanneer dit ingaat deze nieuwe regel in Amsterdam.

Die regeling is omstreden, en wordt wss al snel afgeschaft. Vriendinnen van mij wonen samen, een van hun heeft het appartement gekocht. Volgens mij mag het gewoon, zo lang je het kunt betalen.

Maar kijk ook even naar containerwoningen. Dat zijn appartementen in een container, echt heel huiselijk en niet heel duur, je hebt alles voor jezelf: wc, douche, keuken, balkonnetje.
Mijn broer woont bij de spaklerweg naast de bijlmerbajes en daar staan 5 complexen met containers.

ja die regeling gaat alleen over sociale huur woningen, dus niet voor alle appartementen, daar heb ik al naar gekeken.
Maar bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face: