App "UitHuis"

hallo dames,

Ik heb eens in het algemeen op kamers topic gezocht maar ik kom er niet helemaal aan uit.

Voor school moet ik een app ontwikkelen. Mijn keuze is gevallen op een app voor jongeren die uit huis gaan/ op kamers gaan.

Hiervoor moet ik o.a. via internet vragen waar mensen tegenaan lopen, waar ze meer info over hadden willen hebben en of ze tips hebben.

Ik vroeg me af hoe dit bij jullie zit.

Alvast heel veel bedankt voor de hulp.

Is het niet handiger om een kleine online enquete te maken ofzo?

OT: Ik heb persoonlijk niet zoveel problemen gehad met het uit huis gaan. Heb veel op internet gezocht. Daar zijn best veel sites die dingen uitleggen enzo

Ja denk ook je beter een kleine survey kunt maken met wat specifieke vragen. Die kunnen mensen in je vrienden/kennissenkring dan ook voor je doorsturen.

Ik woon zelf nog thuis voorlopig dus ik kan je niet helpen.

Nouja ik moet echt vragen stellen, omdat er ook een deel persoonlijk in mijn onderzoek terug moet komen zegmaar.

Waar zou ik zo’n enquete kunnen maken? Want over een week moet het onderzoek er al liggen.

Je moet goed je financiën op een rij hebben: Wat zijn precies je inkomsten en wat gaan je uitgaven zijn, hoeveel heb je dan nog over om van te sparen en te leven? Hou ook rekening met onverwachte uitgaven.

Verder moet je goed bekijken welke spullen je echt nodig hebt. Als je alvast voor je uitzet aan het sparen bent kopen veel mensen eerder een theepot dan een pedaalemmer, terwijl de laatste toch wel net wat belangrijker is. Dus zet alles op een rijtje.

Waar ik tegenaan ben gelopen… is dat heel veel dingen die op internet te huur worden aangeboden allang weg zijn. Op kamers zullen ze ook niet snel een inkomenseis hebben, maar als je echt iets voor jezelf huurt in de particuliere sector vaak wel.

Dankjewel! Hier heb ik echt wat aan :bowing_man:

Ben je dan niet een klein beetje te laat begonnen als het over een week al af moet zijn? :wink:

Wat miss ook een idee is om aan te geven waar de dichtsbijzijnde supermarkt of fietsenmaker oid is. Miss goedkope leuke restaurantjes of andere plekken die leuk zijn om heen te gaan (bioscoop dichtsbijzijnde parkje ijswinkel etc.)

En verder ook bijvoorbeeld info over wanneer de kliko naar buiten moet ofzo?

En ook handig een link naar de ns/9292 aangezien veel mensen die op kamers wonen vaak gebruik maken van het ov.

Wij krijgen voor verslagen hooguit 1 week, soms moeten we zelfs 2 dagen later al n verslag van 25 blz inleveren.

^ Lijkt me sterk…

Het is echt zo. Bovendien zijn we nog maar 2 weken bezig bij mij

Ik kan het ook niet helpen dat de werkdruk hier hoger is dan op sommige andere scholen. We moeten dit jaar vooral leren met korte deadlines om te gaan.

regelzaken:

• zorgverzekering
  • tegemoetkoming in de studiekosten
  • het vinden van een kamer
  • hoe kom je rond in de maand
    etc.

kijk ook eens naar de app Kwikstart hier is veel op te vinden

Misschien ook een optie om een ‘pagina’ te maken waarbij je je inkomen in kan zetten en je vaste lasten ( zorgverzekering, huur, g/w/l) en dat je dan precies kan zien hoeveel je overhebt voor boodschappen en/of leuke dingen.

Ik denk dat dat sommige mensen ook goed kan helpen met budget maken.

Het eerste waar ik dan aan denk bij zo`n app is inderdaad financiën. En dan bijvoorbeeld ook huurtoeslag enzo. Verder kun je ook nog denken aan bv. makkelijke en goedkope recepten, bespaartips, foto`s met woning-inspiratie.

whauw thx.

het verslag is er al. Alleen de vormgeving voor de app nog niet ^^

Jup, zou top zijn. En dat mensen dat al doen voor ze op kamers gaan. zodat ze kunnen kijken waarop ze kunnen besparen, en dan een vergelijkingsoptie ofzo met mensen die de app ook gedownload hebben :slightly_smiling_face:

Jeetje meiden, bedankt :upside_down_face:

Ik zou heel graag een fatsoenlijke en complete lijst hebben gehad van dingen die ik moest aanschaffen/meenemen. In de eerste week kom je erachter dat je echt nog súperveel mist daar.