aphtalmique migraine... hoofdpijn, steken

[b]Heeyy meiden,
Ik heb jullie hulp even nodig.

Ik ben laatst naar de huisarts geweest omdat ik nou al een paar keer over een vet rare hoofdpijn’aanval’ heb gehad.
De eerste keer voelde ik het rechtsboven mijn wenkbrauw, het was als er een ader uit zat te steken.
En mensen er met 1000 naalden in prikten.
Ook voelde het alsof er een rare druk achter mijn ogen zat, maar niet echt pijnlijk ofzo die druk.
Ik voelde dat het niet goed was, maar na drie kwartier was het over.

Vanaf toen heb ik het nog wel eens gevoeld, maar niet meer zo erg.
Tot ik het vorige week weer kreeg in de stad, ineens kwam het op en het deed weer veel pijn.
Alleen toen ik verder liep leek het wel alsof er een waas voor mijn ogen kwam, en mijn zicht ineens uitviel.
Ook die druk achter mijn ogen die voelde ik weer.
Dit keer duurde het iets van 3 uur.

Nou zei dat huisarts dat het waarschijnlijk Aphtamique migraine was, dus hij zei dat ik maar precies op internet moest zoeken wat het was.

En hier heb ik jullie hulp dus bij nodig, want nergens vind ik een goeie duidelijke uitleg.
Als jullie wel weten wat het is laat ht mij dan alsjeblieft weten.
Ook als jullie dezelfde symptomen hebben gehad maar dat het iets anders was, laat dan ook even een berichtje achter alsjeblieft.

Alvast bedankt [/b] x

hee, ik heb zelf ook migraine :frowning_face: sinds mijn elfde, maar heb dat gelukkig maar 3 of 4 keer per jaar, die aanvallen duren dan ongeveer 24 uur. maar goed, wat jij beschrijft over die waas voor je ogen herken ik wel, bij mij is dat als een soort flikkerlicht voor mijn ogen ongeveer een uur voor de aanval begint. ook kan ik dan niet over licht, geluid en geur en ben ik misselijk (hoewel ik niet misselijk was en last had van geur en geluid de eerste keer dat ik het had)
voor de rest kan ik je niet echt helpen, ik heb zelf niet zo vaak migraine maar als je het best vaak krijgt zou ik aan de dokter medicijnen vragen want die zijn er wel voor.
veel succes