Apate nagels, wat aan te doen?

Hallo!
Ik beet vanaf kleins af aan op mijn nagels. Ik ben in groep 6 een soort van gestopt, omdat ik een chocolade reep zou krijgen van mijn juf als ik 4 weken achter elkaar niet had nagel gebeten. Dit is me gelukt, maar na dat ik die chocolade reep kreeg ben ik weer verder gegaan, en begon zelfs met velletjes bijten, tot vorig jaar. Vorig jaar zat ik in de derde klas van het VMBO/TL en ben ik gestopt. Hier ben ik echt enorm trots op want nu heb ik eindelijk lange nagels, en hoe…

Mijn nagels zien er nu heel raar uit door dat bijten. Het witte randje van mijn nagel is echt enorm groot, bijna groter als mijn nagel zelf, dat roze gedeelte. Ook zijn mijn nagels heel breed en vierkant. Ik vijl mijn nagels heel vaak bij om ze rond te krijgen. Dat dat roze gedeelte klein is, vind ik zó lelijk! Vooral mijn pink is erg. Dit komt allemaal doordat ik zó ver door beet, dat mijn witte randje van mijn nagel, steeds hoger kwam te zitten. Ik weet niet of er wat aan valt te doen, maar als er wat aan te doen valt, help me please. Ik wil graag mooie nagels hebben… :frowning_face:

Nou, ik heb ook aparte nagels, maar niet door het bijten. Ik denk ook niet dat het door nagelbijten komt, maar gewoon door je genen. Heb je eventueel een foto, want ik krijg er geen beeld bij.

Door het bijten kan het wel komen dat je nagelbedjes breder zijn.

Dit zijn twee foto’s. Vooral mijn pinknagel is erg, en valt op.

Ik heb hier boven wat foto’s gepost.

Vlekjes wijzen volgens mij op calcium te kort.

Ik denk dat de grote witte stukken wel door t bijten zijn ja,
gewoon geduld hebben tot ze weer hechten.

Dat wat in melk en zo zit? Klopt, ik heb een soort van allergie voor melkproducten, ik krijg er enorme buikpijn van.

Jaa dat dacht ik ook al, hopen dat het hecht, haha. Een meisje zei laatst tegen me dat het nooit meer beter zal worden, maar dat hoop ik niet! Ik wil er echt graag van af. Ik ben ook zo stom geweest om elke dag met een nagelfijl, alle vuil onder mn nagels weg te halen, waardoor je je nagel toch weer ‘los’ maakt… :frowning_face:

Dat is volgens mij gewoon de vorm van je nagels. Sommige mensen hebben een groot nagelbed, sommige mensen een klein nagelbed.

Maar bij mij zijn ze allemaal enorm ongelijk… Bij de meeste mensen is het gewoon even lang. Bij mij heeft het echt te maken met dat ik steeds verder en verder beet, zelfs als je geen wit randje meer zag. Het deed ook altijd enorm veel pijn.
Ik las vanmiddag dat je vingertoppen zelfs geamputeerd moeten/kunnen worden als ik nog verder had gebeten. Allang al blij dat ik gestopt ben!

Ik zou opzoek gaan naar tabletten om alsnog de benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen, vooral calcium.

Wauw, dit is zo’n simpele oplossing waar ik zelf nog niet eens aan gedacht heb. Thanks! Het is pas sinds kort weer dat ik die vlekjes heb. Heb ze een hele tijd al niet meer gehad…

je zou ook je nagels kunnen lakken in een kleurtje, ik snap dat dit niet eeuwig kan maar je kan het wel tijdelijk een beetje verbergen :slightly_smiling_face: