Aparte vriendin

Sinds de 1ste klas ben ik al bevriend met P.
In de 1ste klas had ze een hele aparte kleding smaak.
Mijn andere vriendinnen vonden haar altijd maar raar en lachten haar uit.
Ik vond haar ook apart maar wel een aardig, gezellig meisje.
Ik ging meer met mijn andere vriendinnen om en niet meer met P omdat (bijna) iedereen haar apart vond.
In de 2de moesten P en ik naar een andere klas en mijn andere vriendinnen bleven in die klas.
Ik ging meer met P om en we hadden echt leuke tijden.
Mijn andere vriendinnen zeiden vaak van ‘‘Oh je gaat steeds beter met P om?’’
Ik ben een persoon die zich snel schaamt…
Nu in de 3de zijn we echt goede vriendinnen samen met nog een meisje.
Mensen kijken me vaak aan en zeggen van ‘‘Waarom ga je met die rare P om?’’
Ik weet het niet meer ze is soms apart maar ook een goede vriendin.
Hoe kom ik van me schaamte af… ??

Gewoon niks aantrekken van die meiden. Zij zijn zo kortzichtig dat ze niet de moeite hebben genomen om door haar ‘‘aparte’’ uiterlijk heen te kijken en jij hebt dat wel gedaan. Daar mag je alleen maar trots op zijn voor jezelf!

Mensen beoordelen haar op haar uiterlijk terwijl jij weet hoe lief ze is. Dus niet schamen voor haar, kom voor haar op! Zeg dus zoiets als, ach, misschien kleed ze zich een beetje gek maar ze is wel heel lief! Als je haar beter zou leren kennen zou je dat ook vinden. Ofzoiets haha.

Goed van je dat je van die schaamte af wil komen, en in ieder geval niet van je vriendin! Want weetje, ze kan zich misschien anders kleden, maar ze is wel een goede vriendin voor je. Plus: op de middelbare school letten ze hier misschien erg op, maar zodra je naar een vervolgopleiding gaat waar iedereen wat ouder is, word eigenlijk niemand raar aangekeken/aangesproken vanwege een andere kledingsmaak. Houd jezelf gewoon voor, dat die opmerkingen op dit moment er misschien zijn, maar later echt over gaan. Komt bij, jouw vriendin heeft het lef om ondanks die opmerkingen gewoon zichzelf te zijn! Ik kan daar alleen maar respect voor hebben en naar haar op kijken hierom :slightly_smiling_face:

Het zijn jou vriendinnen, die andere meiden hebben er niks over te zeggen. Je mag zelf bepalen met wie je omgaat, dus schaam je absoluut niet!

Toevallig deden mensen ook altijd zo over mij praten en begint mijn naam ook met de P.

Alleen ben ik al afgestudeerd haha.

Maar OT : Niks van aantrekken, als ze toch gewoon lief is en een goed innerlijk.
Laat die andere dan maar mooi praten, beetje zwak om iemand op het uiterlijk aan te vallen… En waarschijnlijk is die ‘P’ een betere vriendin dan zo’n achterbakse meiden.

Zo ben ik ook ‘vrienden’ kwijt geraakt. Nu, een aantal jaar later, ben ik nog steeds goed bevriend met die ‘aparte’ vriendin en proberen die anderen ook weer contact te zoeken. Er boven staan. Jij hebt echt 10x zo veel aan die ‘aparte’ vriendin dan aan die andere trutten.

Ik ben ook vriendinnen met een rare vogel, maar ik zou echt door het vuur gaan voor haar. Als zij haar charmes niet inzien, dan is dat hun probleem. Trek het je niet aan :slightly_smiling_face:

Het geeft helemaal niets dat P apart is, als ze een lief en vriendelijk meisje is. Als je het mij vraagt zijn die andere “vrienden” maar saai! Trek je er niets van aan wat zij vinden, als jij P aardig vindt is dat alles waar het om draait :slightly_smiling_face: